Borhi János elmondása szerint az elmúlt években jelentősen átalakultak a hazai fogyasztók játékvásárlási szokásai. „Míg néhány éve még kétharmad részben az olcsó, kínai árura volt kereslet és csak egyharmad részben a minőségi termékre, az arány napjainkra megfordult. Az emberek kevesebbet költenek játékra, és nagyon meggondolják, hogy mit vesznek, ezért maradnak a már jól ismert márkáknál, vagy a televízióból megismert újdonságokat választják” - számolt be a trendekről a Formatex vezetője.
A múlt karácsonyi tapasztalatok is azt mutatják, hogy csökken az egy-egy vásárlás alkalmával elköltött összeg, hiszen míg a korábbi években karácsonykor ez 12-15 ezer forint volt, addig 2013 végén 6-8 ezer forint között alakult. A magas presztízsű márkák forgalma ugyanakkor kevésbé érezte meg a válságot, a fogyasztók továbbra is keresik és megfizetik ezeket a játékokat, egyes termékek pedig extra reklámköltéssel zárkóztak fel hozzájuk – tette hozzá Borhi János.
A magyar játékpiacon jelentős átrendeződés és koncentráció tapasztalható a Formatex vezetője szerint, azonban olyan nagyságrendű csődre, mint a szektor egyik meghatározó szereplőjének számító Gulliveré már nem számít a szakember. A Gulliver üzleteinek múlt év végi bezárása egyébként két szempontból is érintette a Formatex-et. A vállalat kiskereskedelmi áruházai közül azok, amelyek közel voltak a bezárt boltokhoz kis mértékben növelni tudták forgalmukat, ugyanakkor a cég importtevékenységét negatívan befolyásolta ez a csőd. Borhi János közlése szerint hosszútávon a Gulliver megszűnésével keletkező piaci űrt kitölti a szegmens többi szereplője.
A közelgő húsvét kapcsán a mind az importot, mind a kiskereskedelmet figyelembe véve a tavalyinál nagyobb forgalomra számítanak a Formatex-nél.
A társaság vezetőjének beszámolója szerint a magyar játékpiacon is egyre meghatározóbb az online értékesítés, bár részesedése itthon még 10 százalék alatti, szemben például a Nyugat-Európában jellemző 30-40 százalékkal. A társaság idei fejlesztéseinek egyik fókuszterülete lesz a webáruház, céljuk a szolgáltatások színvonalának további emelése, a választék bővítése és egyéb kényelmi megoldások bevezetése.
Új központban
Az 1995-ben alapított Formatex Kft. magyar tulajdonú, családi vállalkozás. A társaság kezdetben maketteket és azok elkészítéséhez szükséges kellékeket és kiegészítőket importált Magyarországra, portfólióját fokozatosan bővítette. Ma a cég által importált márkák megtalálhatók a hipermarketek, játékbolt hálózatok és 150-nél is több független játékkereskedő és webáruház választékában, valamint több eladási ponton Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában. A 110 főt foglalkoztató vállalat tavaly költözött be új székházába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.