A General Motors 2014 és 2017 között 12 milliárd dollárnyi kínai beruházásra készül, jelenti Pekingből a Reuters. Ennek részeként új gyárakat is építene.
Idei bevételének 10-12 százalékos növekedésére számít a kínai piac bővülésével párhuzamban, amelyen a külföldi társaságok, például a Volkswagen AG és a belföldi SAIC Motor Corp is nagyobb részesedésre tör. Matt Tsien, a GM China elnöke a pekingi Kínai Autóbemutatón elmondta, hogy cége jövőre öt új kínai üzemet épít azon terve részeként, hogy 2020-ig 65 százalékkal növelhesse ottani kibocsátását.
A rivális Volkswagen eddig a gyorsan fejlődő keleti tartományok piacára összpontosított, de most nyugatra tart. Az Audit is gyártó luxus üzletága a középső és a nyugati országrészekben lévő, közepes méretű nagyvárosokat célozta meg, ezekben körülbelül 50 százalékkal 500 körülire növelné nagykereskedőinek számát. Pekingben és Sanghajban már nem bővítene.
Az idén 8-10 százalékkal nőhet a kínai autópiac, kicsit elmaradva a tavalyi 13,9 százaléktól, amikor 21,98 millió autót adtak el. Főként a kisebb városokban fejlődhet erősen az autóval való ellátottság. A mintegy kétezer fős Jan városban például ezer lakosra 18 személyautó jut, miközben Sanghajban és Kuangcsouban 123, idézi a hírügynökség a VW honlapját. A nagy nyugati autógyártók közül elsőként éppen a VW jelent meg Kínában, a nyolcvanas években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.