„Indokoltnak tartja-e az úthasználati jogosultság módosítása során fizetendő szolgáltatási díj csökkentését” – kérdezte a nemzeti fejlesztési minisztert Szilágyi György. A jobbikos parlamenti képviselő arra emlékeztetett, hogy a hatályos szabályozás több olyan élethelyzetet is elismer, melyek esetében a már megszerzett úthasználati jogosultság módosítására kerülhet sor. Ilyen eset például, ha a gépjárművet ellopták vagy totálkárt szenvedett, téves díjkategória megállapítására kerül sor, téves rendszámot tüntettek fel, vagy ugyanarra a járműre, részben vagy egészben azonos időszakra egynél több jogosultságot vásároltak. Döntő többségében ezekben az esetekben egyszeri bruttó 1470 forintos díjat rendel alkalmazni. Szilágyi szerint ez az összeg irreálisan magas, és nem ügyfélbarát, főként abban az esetben, ha egy D1-es díjkategóriában megvásárolt heti jogosultság 2975 forintba kerül.
"Az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló rendeletben megállapított szolgáltatási díjat а ráfordítás alapján határozták meg” – válaszolta a nemzeti fejlesztési miniszter. Németh Lászlóné közölte, hogy a Nemzeti Útdíjfizеtési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) е körben az adatszоlgáltatást meghaladó többletszolgáltatásokat is nyújt. А kérelmező mentesülhet а pótdíj megfizetésének kötelezettsége alól, hosszabb idejű jogosultságát más gépjárműre írathatja át. Téves rendszám vagy felségjel feltüntetése esetén а hiba utólаgosan javítható annak ellenére hagy az informatikai rendszer vásárláskar minden
esetben а megadott adatok megerősítését kéri. А NÚSZ munkatársainak az egyes eseteket külön-külön kell megvizsgálniuk. Е szolgáltatások költségeit végső soron az úthasználóknak kell megfizetniük Némethné szerint. A tárcavezető úgy véli, hogy igazságtalan lenne az efféle működési költségeket azokkal megfizettetni, akik а jogszabályokban foglaltaknak megfelelően, körültekintően eljárva váltják meg jogosultságukat, és egyéb módon sem generálnak többlet
adminisztrációs terhet. Ezek alapján Némethné kijelentette, hogy ezek alapján nem tervezik a szolgáltatási díjak csökkentését.
Nemrég Némethné azt is közölte, hogy nem látja indokoltnak az úthasználati jogosultságok érvényességéi idejének további kitolását. szilágyi akkor azt vetette fel, hogy míg a parkolásnál van lehetőség egy óránál rövidebb időre történő fizetés esetén öt perccel, míg egy órán túl 15 perces türelmi időre, miért nem lehetséges ez a hasonlóan a nemzeti mobil fizetési rendszeren szintén kifizethető autópályadíjak esetében. Szerinte közlekedésbiztonsági szempontból, az esetleges gyorshajtás elkerülése miatt is érdemes lenne megfontolni, hogy a jelentős méretékű díjjal járó sztrádahasználatnál is egy türelmi időszak után kelljen csak pótdíjat fizetni.
A fejlesztési miniszter azt írta válaszában, hogy a havi úthasználati jogosultság a megváltást követő hónappal megegyező napon érvényes, így például – a februárt kivéve – legalább 1-2 nappal hosszabb időre biztosít a havi „matrica” jogosultságot. A tárcavezető szerint a díjstruktúra jelenleg is módot ad a jogosultság maximális kihasználtságára. Úgy vélte, hogy egy évesnek nevezett, 13 hónapig használható jogosultság esetén egy 15, vagy 30 perces türelmi idő nem oldaná meg az esetleges gyorshajtás problémáját. Egyébként is szerinte mindenkinek van lehetősége arra, hogy megtervezze utazását, hogy a jogosultsági idő ne sarkallja gyorshajtásra. A miniszter azt is közölte, hogy igen elenyésző a közvetlenül éjfél utáni pótdíjazások száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.