A cég nyeresége 1,62 milliárd dollár, részvényenként 36 cent volt 2014 első három hónapjában, kevesebb a 2013 első negyedévi 1,75 milliárd dolláros, azaz részvényenkénti 39 centes nyereségnél.
A Reuters hírügynökség által megkérdezett piaci elemzők 44 centes részvényenkénti nyereségre számítottak, de a Coca-Cola ezt a mutatót csak az egyszeri hatások kiszűrésével érte el.
A cég első negyedéves bevétele 10,58 milliárd dollár volt, 4 százalékot csökkent éves szinten, de több lett, mint az elemzők által várt 10,55 milliárd dollár. Az egyszeri tételektől és az árfolyamváltozásoktól megtisztított nettó bevételi mutató 2 százalékkal nőtt.
A Coca-Cola által eladott üdítőitalok mennyisége az észak-amerikai eladások stagnálása mellett is 2 százalékkal nőtt világszerte. A cég éves szinten 3-4 százalékos javulást akar elérni az eladásokban, de több elemző szerint is megvalósíthatatlan ez a cél.
Egy márciusi iparági jelentés szerint 2013-ban kilencedik egymást követő éve csökkentek az eladások az üdítőital-iparban. A fogyasztók egyre kevesebb diétás kólát vesznek, pedig bevezetésükkor a gyártók éppen ezekkel a termékekkel kompenzálták a hagyományos kólák rosszabb eladási statisztikáit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.