Másrészt az is érdekes, hogy egy Renault-Nissan vezérigazgatónak kell a japán inváziótól megvédenie az európai gyártókat. A csoport 85 százalékos szavazataránnyal újraválasztott vezére ugyanakkor bejelentette: közép- és hosszú távú célja, hogy a Renault-Nissant a világ három legnagyobb autógyára egyikévé tegye. A cégcsoport jelenleg a negyedik helyet foglalja el a globális autópiacon és nem elhanyagolható munkát jelent majd számára a hátrány ledolgozása.
A vállalat tavaly 8,3 millió autót adott el, míg a Toyota 9,98 millió darabot és a Volkswagen 9,73, a GM 9,71 millió kocsi eladásával szerezte meg a második, illetve a harmadik helyet. A Deutsche Bank elemzője, Gaetan Toulemonde ugyanakkor kiemelte: az elmúlt három évben a konszern tartotta 2,5 milliárdos cash flow célkitűzését, ami jelentős eredmény az összteljesítményt tekintve.
Ghosnnak annak ellenére szavaztak ismét bizalmat a részvényesek, hogy a cég átalakítását célzó programja nem teljesen sikeres, hiszen tavaly a Renault 2,63 millió autót adott el a kitűzött 3 milliós értékesítési cél helyett. A „nép villanyautójának” szánt, Zoe nevű szubkompaktból negyedannyi kelt el, mint várták, a tervezett 50 ezres gyártási számból mindössze 11130 darabos termelés lett az Inovev elemző cég adatai szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.