BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A rezsicsökkentés árnyoldala: több gyógyeszközt vásárolnak a magyarok

Tíz százalékkal is több ment el gyógyászati segédeszközök támogatására az idei első negyedévben, mint 2013-ban.

Ebben szerepet játszanak szezonális hatások is, így az éves támogatáskiáramlás-növekedés csak öt-hat százalék körüli lehet. Ennek ellenére az Orvostechnikai Szövetség már most fontosnak tartja felhívni a figyelmet a jelenségre és az okokra.

Rásky László főtitkár szerint nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a lakosság elöregedése miatt folyamatosan egyre nagyobb lesz a gyógyászati segédeszközök iránti igény. Ennek az igénynek a kielégítése eddig sokszor nehézségekbe ütközött, ám a reáljövedelem emelkedésével az egyébként szegényebb rászorulók az egyébként sokszor nélkülözhetetlen segédeszközökre is többet tudnak költeni.

A legnagyobb mértékben, több mint 62 százalékkal, 345 millióról majdnem 562 millióra a habszivacs kötszerek támogatására fordított összeg emelkedett. Csaknem 30 százalékkal nőtt a támogatás-kiáramlás „a személyes mozgás segédeszközei” csoportban: 37 százalékos volt a többletköltés a mopedek és kerékpárok és közel 25 százalékos a kerekesszékek támogatásában. Mindez darabszám-növekedést is jelent, még ha kisebb mértékben is, mopedekből és kerékpárokból majdnem 40, kerekesszékből 18, botból, járókeretből 12 százalékkal több fogyott. Tíz százaléknál nagyobb növekedés volt az ortopéd cipőknél és a hallásjavító készülékeknél is. Az előbbiekre 163 millió forinttal, az utóbbiakra 181 millió forinttal költött többet az egészségbiztosító idén, mint tavaly az első három hónapban.

A mostani első negyedévben több mint 7,5 százalékkal több támogatást fizetett ki gyógyeszközökre az egészségbiztosító az egy évvel korábbinál: 13,38 milliárd forintot a 12,44 milliárd forinttal szemben. Az egész éves tb-kiadást azonban a szövetség szerint legfeljebb 53-54 milliárd forint körülire várható, a tavalyi 50,6 milliárddal szemben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.