A március 31-én zárult üzleti évben a Vodafone csoportszintű árbevétele 1,9 százalékkal, 43,6, milliárd fontra csökkent, az egész éves organikus szolgáltatásból származó árbevétel 4,3 százalékkal esett vissza. A negyedik negyedévben a szolgáltatásból származó árbevétel 3,8 százalékkal csökkent, vagy 4,0 százalékkal ha az olasz működés 100 százalékát is beszámítjuk február 21-től.
A Vodafone EBITDA eredménye 7,4 százalékkal, 12,8 milliárd fontra csökkent, az organikus EBITDA ráta 1,3 százalékponttal esett vissza. A kiigazított üzemi profit 7,9 milliárd font volt, amiből 3,2 milliárd font a Verzion Wireless-ben lévő tulajdonrész értékesítéséből adódott. Ebből a tranzakcióból egyébként 85 milliárd dollárt fizettek vissza a részvényeseknek, az üzlet adózás előtti profitja 45 milliárd font volt.
A vállalat közlése szerint nagyjából 19 milliárd fontot terveznek beruházásokra költeni a következő két évben, ennek része a „Project Spring” hálózatfejlesztési program.
A 2015-ös üzleti évre az EBITDA 11,4 milliárd és 11,9 milliárd font között várható, ami elsősorban a Project Spring hatásától, illetve az árfolyammozgásoktól függ.
„Ebben az évben jelentős stratégiai lépéseket tettünk. A Verizon Wireless érdekeltségünk eladásával háláltuk meg részvényeseinknek a támogatásukat és lendületet adtunk stratégiánknak a Kabel Deutschland megvételével, valamint az Ono még függőben lévő akvizíciójával és a Project Spring beruházási programmal” - közölte az üzleti év eredményei kapcsán Vittorio Colao, a Vodafone csoport vezérigazgatója.
„A működési teljesítményünk vegyes képet mutat. Fejlődő piaci üzletágaink egész évben erősen teljesítettek: jól végrehajtottuk stratégiánkat és sikeresen pozicionáltuk magunkat a növekvő adatforgalmi igényekhez. Európában, ahol továbbra is erős a verseny és kedvezőtlen a szabályozási és makrogazdasági környezet, lépéseket tettünk, hogy javítsuk teljesítményünk, különösen Németországban és Olaszországban, és immár látunk is biztató jeleket is” - tette hozzá a cégvezető.
„Bizakodóan tekintek növekedési lehetőségeinkre a fejlődő piacokon, az adatforgalomban, a vállalati és egyesített kommunikációban. Beindítottuk a két éves Project Spring beruházási programunkat, ami felgyorsítja terveinket, hogy jobb hálózati elérést és differenciáltabb szolgáltatásokat tudjunk előfizetőinknek nyújtani. Ennek első jelei várhatóan már idén láthatóak lesznek, ahogy egyre inkább épül ki a 4G lefedettség Európában és a 3G lefedettség a fejlődő piacokon, fejlődik a hálózati teljesítmény és javul az ügyféligények kiszolgálása. Ez a beruházási program megterheli majd a készpénzállományt, de az a tény, hogy továbbra is növekvő osztalékkal számolunk azt jelzi, hogy komolyan hiszünk a jövőbeni jövedelemtermelő képességünkben” - fogalmazott a cégvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.