A közlemény szerint a társaság csütörtöki budapesti közgyűlésén Tóth Géza, a cég vezérigazgatója elmondta: az árbevételt csökkentette, hogy az üzletek elvesztették a dohányárusítás jogát, és az általános fogyasztási hajlandóság sem növekedett számottevően a lakosság körében. Ezt azonban ellensúlyozta az egyes boltokhoz kapcsolódó trafikok hálózata, amelyek "visszaszerezték" az elvesztett vevőkör egy részét.
Szintén hozzájárult az árbevétel növekedéséhez a 2012-ben átvett 63 Match, illetve Profi üzlet, valamint az ugyanebben az évben csatlakozott két új régió, a Piliscsoport Kft. és a Polus-Coop Zrt., ezekkel az üzletlánc 111 új taggal bővült.
A közgyűlésen a tagok jóváhagyták az igazgatóság által kidolgozott középtávú stratégiát is, amely a költségcsökkentést, az informatikai, marketing és törzsvásárlói programok fejlesztését, a meglévő pozíciók erősítését, valamint a franchise-tagok között egyes tevékenységek integrációját célozza.
A közlemény szerint az üzletlánc célja, hogy a franchise-hálózatot kihasználva bizonyos tevékenységeket, a működés egyes kereskedelmi, gazdasági és logisztikai feladatait integrálja, és ezáltal növelje hatékonyságát.
A jövőben szorosabb együttműködés jöhet létre a regionális szereplők között az informatika, a marketing területén, valamint tovább erősítené a Coop a törzsvásárlói programját is. Utóbbiról Tóth Géza vezérigazgató elmondta: a törzsvásárlók számát jelentősen tudta növelni a hálózat, ez a kör mára eléri a 814 ezret, a társaság azonban már rövid távon egymillióra növelné létszámukat - áll a közleményben.
A Coop csoportnak csaknem 700 kis- és középvállalkozás a tagja. Mintegy 32 ezer dolgozójával az országban az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató. A Coop csoport klasszikus franchise láncként működik, a franchise jog tulajdonosa a Co-op Hungary Zrt. Az üzletláncnak már több mint 3000 franchise boltja van, emellett további 2000 üzletet lát el áruval, és naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg egységeiben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.