BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kik a legbefolyásosabbak? - csak az RTL-vezér előzte meg Simicskát

Továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti Marketing&Média és a szakmai zsűri által idén hetedik alkalommal összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listát.

A Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” lista azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2014-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. A médiapiac legbefolyásosabb embereinek legfrissebb rangsorában szereplő személyek több mint negyede új, vagyis tizenhárman érkeztek és ugyanennyien távoztak az 50-es listáról. „Idén 15 főre csökkent a médiaipar legbefolyásosabb személyeit tartalmazó lista törzsgárdájának létszáma, azaz ennyien vannak, akik 2008 óta a toplista állandó szereplői” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.

Az idei toplistán is a legmagasabb árbevételű hazai médiavállalat, az RTL Klub vezetői közül szerepelnek a legtöbben: összesen öten, hárman az első tízben. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. Simicska Lajos befolyása a zsűri szerint tovább erősödött és a második helyre lépett, helyet cserélve Simon Zsolttal, a TV2 vezérigazgatójával. Négy helyet lépett előre Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, ami a telekommunikációs szféra erősödését mutatja a médiapiacon. Új megjelenő az első tízben Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője és egyben a Lapcom vezérigazgatója.

Bevételük döntő részét a nyomtatott lappiacról szerző vállalatvezetők és tulajdonosok tízen vannak a listán, tévés vezetők pedig tizenegyen. Ez nem nagy különbség, viszont a tévések befolyása erősebb, ők többen vannak az élmezőnyben. Az online piacon működő médiavállalatokat öten képviselik és számuk nem változott tavaly óta. A rádiók idén sem erősek, olyannyira, hogy egyedül Nyerges Zsolt sorolható ide a Class FM és a Lánchíd Rádió társtulajdonosként. 2014-ben öt főszerkesztő jutott be a Top 50-be, közülük viszont kizárólag főszerkesztői tevékenységüknek köszönhetően csak hárman: Uj Péter a 444.hu-tól, Dudás Gergely, az Index főszerkesztője és a Blikk szerkesztőségét irányító Murányi Marcell.

Az idei toplista legjobb helyen debütáló újonca Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, aki egyből a tizenkettedik helyen nyitott. Szintén jó rajtot vett a huszonegyedik helyen szereplő Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. A kiesők között vannak olyanok, akik távoztak korábbi pozíciójukból, és emiatt kerültek ki a Top 50-ből. Közéjük tartozik Böröcz István, az MTVA korábbi vezérigazgató-helyettese, Laczkó Endre, a TV2 volt kereskedelmi- és üzletfejlesztési igazgatója és Kiss Péter, a csatorna korábbi programigazgatója is.

A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban, 2014

1. Dirk Gerkens - RTL Klub

2. Simicska Lajos - Mahir, Hung-Ister, Publimont

3. Simon Zsolt - TV2

4. Bayer József - Axel Springer

5. Christopher Mattheisen - Magyar Telekom

6. Vidus Gabriella - RTL Klub, R-Time

7. Mihók Attila - Ringier

8. Fonyó Károly - Euro AWK, Metropol

9. Kolosi Péter - RTL Klub

10. Pallagi Ferenc - Bors, Lapcom

Forrás: Marketing&Média

2. Simicska Lajos - Mahir, Hung-Ister, Publimont

3. Simon Zsolt - TV2

4. Bayer József - Axel Springer

5. Christopher Mattheisen - Magyar Telekom

6. Vidus Gabriella - RTL Klub, R-Time

7. Mihók Attila - Ringier

8. Fonyó Károly - Euro AWK, Metropol

9. Kolosi Péter - RTL Klub

10. Pallagi Ferenc - Bors, Lapcom

Forrás: Marketing&Média -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.