A Google az Apple-t taszította le az első helyről, az almáslogójú márka értékét 147,9 milliárd dollárra becsülték a rangsor készítői, ez 20 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Ez egyébként a legnagyobb arányú értékvesztés a százas listán. Az Apple visszaesésében valószínűleg nagy szerepet játszott, hogy az utóbbi években elmaradtak a vállalattól az olyan újdonságok, amelyek meghatározó hatással voltak az egész technológiai iparra, mint például az iPhone, vagy az iPad piacra dobása.
Az idei BrandZ listát egyébként a technológiai cégek uralják, a 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik ebbe a kategóriába. A két éllovast az IBM és a Microsoft követik, míg a 10. helyre az Amazon jött fel. Az e-kereskedelmi brand értéke 41 százalékkal, 64,3 milliárd dollárra nőtt a múlt évhez képest, aminek köszönhetően 4 helyet lépett előre a listán. A márkaértéket vizsgálva a legnagyobb előrelépést egy kínai technológiai óriáscég, a Tencent érte el, egy év alatt duplázott ebben a mutatóban és már a rangsor 14. helyén található. Komoly fejlődést produkált a Facebook is, a világ legnépszerűbb közösségi brandje 35,7 milliárd dollárt ér, ez 68 százalékkal több, mint tavaly, és így 10 helyet javítva a 21. pozícióba ugrott előre.
Bár a mobilpiacon és a televíziós szegmensben is a világ legnagyobb gyártójának számít a Samsung, a dél-koreai márka egyelőre nem tudott betörni az élmezőnybe. A BrandZ lista készítői szerint a brand értéke 25,9 milliárd dollár, amivel csak a 29. helyen áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.