BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olcsón is üresek a hazai hotelek, mégis épülnek újabbak

Bár a budapesti hotelek revpar (egy kiadható szobára jutó szoba árbevétel) mutatója javult a legnagyobb mértékben a régióban vizsgált öt főváros között idén január-februárban, de ez még mindig csak a negyedik helyhez volt elég – derült ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb trend riportjából. Összességében pedig a magyarországi szállodák az ötödik helyen végeztek, aminek oka a szövetség szerint első sorban a nagyon alacsony – 54,9 eurós – átlag szobaár.

Nem túl bíztató, hogy a gyenge forint ellenére a riportban szereplő 30 város között szobafoglaltságban Budapest 43,7 százalékkal a 27., míg nettó átlag szobaárban csak a 29. helyet érte el. Országos szinten az ötcsillagos hotelek teljesítménye javult a legnagyobb mértékben. Mindezt úgy, hogy a beutazás szempontjából meghatározó piacunk közül az osztrák, a német és a brit is gyengén indította az évet.

Bár az MSZÉSZ szerint már telített a piac, a szállodai kapacitás még mindig évente 2-3 százalékkal bővül. Például hárommilliárd forintból négycsillagos, 86 szobás, 172 férőhelyes egészségturisztikai hotel épül Székesfehérváron. A beruházó Medius Tours Kft. a fejlesztéshez az Új Széchenyi Terv keretében közel egymilliárd forint támogatást nyert el.

A celldömölki Vulkán Gyógy- és Élményfürdő közvetlen szomszédságában, 1,4 milliárd forintos beruházással épült fel egy négycsillagos szálloda és egy kemping. A háromszintes, 40 szobás, összenyitható családi apartmanokat, éttermet és fittnesztermet is magában foglaló szálloda építéséhez 240 millió forintos pályázati támogatást nyújtott az Európai Unió. Hathektáros területen közel 400 millió forintos beruházással pedig felépült egy 74 lakókocsi befogadására képes, 102 sátorhellyel rendelkező kemping is, ennek felépítéséhez szintén uniós pályázaton 95 millió forintos támogatást kaptak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.