Ami a főváros szívében, az Aréna Plaza mellett lévő egykori Taurus gyárat illeti, nem meglepő, hogy a Michelin a leállításáról döntött. Évi több százezer teherautó abroncsot, illetve a hozzá szükséges alapanyagot átszállítani Budapesten legalábbis heroikus logisztikai feladat. Arról nem is beszélve, hogy a telephellyel szomszédos beépített területek nem teszik lehetővé a további bővítést. Az elavult technológia ugyanakkor jelentős modernizációt igényelne. Az 512 fős Kerepesi úti gyárat nagyon megviselte, amikor megtorpant az európai teherabroncs-piac: 2009-ben például két hónapra leállították a termelést és 2011-ben is volt egy kéthetes termelési szünet. Az akkori közel 500 dolgozó közül azonban senkit sem küldtek el, hanem oktatással, karbantartással hidalták át a nehéz időszakot. Az 1882-ben alapított gyár az elmúlt évtizedben átlagosan 450-500 ezer darab kamion- és buszabroncsot gyártott, 2011-ben pedig már közel 600 ezret, de nem sikerült a kapacitás kihasználtságát 70 százalék fölé emelni. Az európai teherabroncs-piac a válságot megelőző évhez képest 23 százalékkal szűkült. Az említett tényezők együttes hatása oda vezetett, hogy a Michelin gazdasági szempontból nem tartja lehetségesnek a gyár további fejlesztését.
Mindamellett várható volt az anyacég döntése, amit különféle jelek előztek meg. Először is 8-9 éve a Michelin Hungária székhelyét Nyíregyházára tette át a tulajdonos, ami tudomásunk szerint több mint 200 szellemi munkahely megszűnésével járt együtt Budapesten. A gyártást amennyire lehetett, modernizálták, a termelékenységet sikerült is megkétszerezni. Emellett létrehoztak egy teherabroncs újrafutózó üzemet, illetve a Kerepesi úti alapanyag keverő más Michelin gyárak számára is dolgozott. De ennél többet az elavult gyárból nem lehetett gazdaságosan kihozni.
A Michelin Hungária az elmúlt két évben elhárította a sajtót, miközben John Young ügyvezető igazgatót áthelyezték Lengyelországba, és úgy tudni, a fővárosi üzem már csak egy-két teherabroncs méretet bocsátott ki. A cég tegnap nem adott tájékoztatást arról, hogy hány abroncs készült Budapesten tavaly és mennyi az idei termelési terv.
Öt év alatt elvégzett több mint 100 millió eurós beruházás eredményeként az üzem olyan technológiával rendelkezik, hogy kevés ilyen gyára van az anyacégnek.
Azonban a közel kétmillió darabos éves gyártókapacitás túl kicsi, hiszen méretgazdaságossági szempontból a legmegfelelőbb az évi 8-10 millió abroncsot kibocsátó gyár. Ezért a nyíregyházi üzem nemzetközi szinten nem versenyképes, bár jelenleg is egy három éves, 15 millió eurós beruházás sorozat zajlik a gyárban, ami év végére fejeződik be.
Öt év alatt elvégzett több mint 100 millió eurós beruházás eredményeként az üzem olyan technológiával rendelkezik, hogy kevés ilyen gyára van az anyacégnek.
Azonban a közel kétmillió darabos éves gyártókapacitás túl kicsi, hiszen méretgazdaságossági szempontból a legmegfelelőbb az évi 8-10 millió abroncsot kibocsátó gyár. Ezért a nyíregyházi üzem nemzetközi szinten nem versenyképes, bár jelenleg is egy három éves, 15 millió eurós beruházás sorozat zajlik a gyárban, ami év végére fejeződik be. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.