BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többé nem fogja megelőzni egy bicikli a 14-es villamost

A Lehel utca/Róbert Károly körút és Angyalföld kocsiszín között pótlóbusz közlekedik a 14-es villamos helyett május 10-étől (szombattól) június 9-éig (hétfőig), mert a vonalon pályafelújítást végeznek – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A szakaszon közlekedő utasok már hónapok óta hozzászoktak a sebességkorlátozáshoz, van, ahol 10-zel megy a villamos.

A 14-es villamost az egy hónapos időszakban egyrészt a Lehel tér M és a Frangepán utca, másrészt Káposztásmegyer, Megyeri út és Angyalföld kocsiszín között közlekedik. A villamos vágányfelújítása idején – a várhatóan megnövekedő forgalom miatt – munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidőben a 105-ös busz indulásait sűríti a BKK.

Szükség is van a pályafelújításra. Régebben még azt figyelhették az utasok, hogy vajon a villamos, vagy a busz ér be előbb a következő megállóba, ám mostanában már inkább a jobb kondícióban lévő biciklisekkel fut versenyt a villamos.

Tavaly szeptemberben azt mondta lapunknak egy villamosvezető, hogy sebességkorlátozást vezettek be a 14-es villamos egy szakaszán. Szerinte egyre romlik a sínek állapota. A lassulást az is okozta, hogy az eső alámosta a pályát, így csak a felújítás segít. Korábban tavaly őszre tervezték a felújítást, ám mégsem valósították meg, hiszen máshol sem sokkal jobb a pályák állapota.

A BKK közleményében megerősíti, hogy a vonal felújítása az sínágyazat leromlott állapota miatt vált szükségessé, tehát a most kezdődő beavatkozás nélkül a vágányszabályozási munkák nem lennének eredményesen elvégezhetőek.

A vonal több szakaszán szinthibák alakultak ki, és az útátjárók állapota sem megfelelő, az autósok közlekedését jelenleg burkolati hibák teszik nehézkessé a vágányok keresztezésekor, írja a BKK.

A munkával 2730 méter hosszban újul meg a villamosvágány, az útátjárók és a gyalogátjárók, 11 felsővezeték-tartó oszlopot bontanak el és építenek újjá. Emellett 10, 20, valamint 30 kilométer/órás sebességkorlátozások szűnnek meg, a vonal összesen nyolc rövidebb-hosszabb szakaszán, amelynek köszönhetően lényegesen gyorsul majd az utazás.

A pályafelújítás a BKK és a BKV között létrejött közszolgáltatási szerződés éves beruházási forrásából valósul meg. A felújításra kötött szerződés teljes összege (tartalékkerettel együtt) mintegy nettó 365 millió forint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.