BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jó idő beköszöntével a kabriók piaca is fellendül

Sokak számára a nyári életérzés egyik velejárója egy kabrió autó vezetése. Ennek is köszönhető, hogy nyár elejére ismét csúcsra ért a kabrió autók piaca. A Használtautó.hu adatai szerint a szezonon kívüli hónapokhoz képest másfélszeresére ugrott a nyitott utasterű autók kereslete és kínálata egyaránt.

A kínálatban szereplő autók 40 százaléka három márka, a BMW, a Volkswagen és a Mercedes képviselője. A legmagasabb áron, több mint 65 millió forintért egy Ferrarit hirdetnek, de már 100-150 ezerért is találunk működőképes példányokat a hazai piacon.

"Míg télen minden tizenötödik, a nyári hónapokban minden tízedik használtautó-keresést kabrió autóra indítanak – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. – A kínálat a kereslettel párhuzamosan mozog: ezekben a hónapokban havonta 3 300 kabrióhirdetés jelenik meg, ami másfélszerese a szezonon kívüli értéknek.”

A kivitelt vizsgálva a vászontető és a nyitható keménytető aránya a kínálatban 60-40 százalék. Bár sokan a keménytetős változatokat biztonságosabbnak tartják, egy, az ADAC által a közelmúltban elvégzett borulásos teszt azt mutatta, hogy a legfontosabb szempont a tető berogyásának megakadályozására nem a tető anyaga (amely az esetek jó részében amúgy is fel van nyitva), hanem a szélvédőt is tartó A oszlop megfelelő szilárdsága.
 
A használt kabriók kínálatát legnagyobb részben német gyártmányú autók teszik ki. A három leggyakoribb márka: a BMW, a Volkswagen és a Mercedes alkotja a teljes kínálat 40 százalékát, de 6-6 százalékkal van jelen a palettán az Opel és az Audi is.

Az eladásra kínált kabriók átlagéletkora 12,5 év, ami gyakorlatilag megegyezik a teljes hazai használtautó-kínálat átlagos korával. A kabriók 4,5 százaléka veterán korú, egy-egy megfelelően karbantartott példány egy bizonyos kor felett jelentős felárral értékesíthető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.