„Az új ForFour egy megnyújtott ForTwo, tehát farmotoros és a Smart génjeit hordozza” – jelentette ki Dieter Zetsche, Annette Winkler, Smart márkaigazgató pedig hozzá tette, hogy az új modell tulajdonképpen a kétüléses ForTwo kombi változata.
A Smart ForTwo 1997-es premierjét követően – prémium árai ellenére – hamar megtalálta a helyét a mikro-autók piacán, a 2004-ben bemutatott ForFour azonban sosem volt sikeres. Olyannyira, hogy 133 ezer darab eladása után 2006-ban meg is szüntették a gyártását. Ezzel szemben a kétszemélyes Smartból az elmúlt év végéig 1,55 millió talált gazdára, igaz, az öt éves második generációs modellből tavaly hét százalékkal kevesebb, csupán 98 ezer kelt el.
A nyáron, a harmadik generációs ForTwo-val egyszerre debütáló új ForFourt a Daimler a Renault-val közösen fejlesztette ki és a márciusban a genfi autószalonon bemutatott új Twingo alapjaira épül a francia cég szlovéniai gyárában.
Szakmai értesülések szerint az új ForFour külsőre emlékeztet a Renault Twingóra, de stílusa annál jóval sportosabb.
A Twingo ugyanakkor meglehetősen egyedi útra lép, és nem csupán azért, mert manapság, amikor a bevált modellek újabb generációs változatai egyre nagyobbak az előzőnél, az idei Twingo csak 3,6 méter hosszú és 1,64 széles. Hanem azért is, mert amíg Alec Issigonis, a MINI atyja nyomán a mai kisautók fronthajtásúak, a Twingo büszkén vállalja a farmotoros Renault-örökséget.
Genfben volt is csodálója rendesen, mert karosszériája izgalmas, a hátsókerék meghajtás révén kisebb a fordulókör-átmérő (szinte visszafordulhat egy zsákutcában), ugyanakkor ha gyakorlatilag nélkülözi is a csomagtartót, tényleg nem szűk négy felnőttnek. Nagyvárosban pedig nem kell ennél több.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.