Egyre nagyobb teher az önkormányzatnak a tömegközlekedési cég üzemeltetése, az államosítással megszabadulna ettől - írja a Népszabadság.
A lap szerint több lehetséges forgatókönyv is készült a BKV államosítására, de az még bizonytalan, hogy az önkormányzati választások előtt vagy után hajtanák-e végre. A Népszabadság információi szerint az első változatban a buszágazatot választanák le először a főváros közlekedési cégéről, amelyet azután beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre várhatóan külön céget hoznak létre, miközben a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul. A trolik sorsa bizonytalan: gumikerekesek ugyan, de felsővezetékhez kötöttek, így egyelőre egyik utódhoz sem sorolták be az ágazatot.
A másik változatban egyszerűen csak állami kézbe vennék a fővárosi közlekedési cég egészét. Így elérhetővé válna a jelenleg 58,5 milliárdra rúgó banki adósságállomány konszolidálása. A bankok ugyanis már többször is jelezték: állami kezességvállalás nélkül nem hitelezik tovább a fővárosi szolgáltatót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.