A szerkesztőség pénteki közleménye szerint az egyhónapos crowdfunding kampány vége előtt alig négy órával elérték a célt, a 15 ezer egyéves előfizetést, és így elindulhat "az újság, amelyet az olvasók alapítottak".
"Ti vagytok a crowd (sokaság, közösség), mi vagyunk a riporterek, és együtt mi vagyunk a Krautreporter" - áll a portált bemutató szövegben, amely szerint azért van szükség az új lapra, mert "az online újságírás tönkrement", vagyis sok médium számára "a kattintásszám fontosabb a történetnél", a komoly online kiadványokat is "ellepi a bulvár", mindenütt ott az "idegesítő reklám" és senki sem tudja áttekinteni a fejleményeket, "ha a világot már csak rövidhírekben mesélik el".
A Krautreporter mindezzel szemben alapos oknyomozó cikkeket, riportokat, portrékat és az események, folyamatok hátterét megvilágító anyagokat, "jó újságírást" ígér - a függetlenség megőrzése céljából - reklám nélkül, hogy az olvasók "megértsék, mi történik a világon".
A támogatóknak regisztrálniuk kell az oldalon, és a kampány idején a hitelkártyaadataikat kellett megadniuk. A szerkesztőség kötelezettséget vállalt arra, hogy az egy évre szóló 60 eurós előfizetési díjat csak akkor szedik be a megadott kártyaadatok alapján, ha sikerül elérni a 15 ezres előfizetői kört.
Péntek este 21 órakor, a crowdfunding kampány vége előtt 3 órával már 16175-nél jártak. "Nem találunk szavakat... sikerült" - írta a 28 tagú szerkesztőség, amely a napokban el is kezdi a tartalomszolgáltatást. Ígéretük szerint naponta néhány - lehetőség szerint multimediális - anyaggal jelentkeznek majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.