BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Falevelek nélkül is gyakran késik a MÁV - fejlesztenének a Balatonnál

Annak ellenére, hogy a MÁV milliárdokat költ a vágányfelújításokra, vezetékek cseréjére és a vonatok korszerűsítésére még mindig találunk számtalan hibát, amiért joggal panaszkodhatnak az utasok. Ilyenek például a gyakori késések, amelyek sokszor megkeserítik az ingázók életét. A MÁV a nyári időszakra, a megnövekedett utasforgalomra tekintettel csökkenteni kívánja a menetidőt és népszerűsíteni szolgáltatásait.

A lehulló, nyirkos falevelek okozzák a kínos késéseket - ezzel a meglepő indoklással magyarázta Szabó Anett, a MÁV-Start Zrt. szóvívője a Kossuth Rádióban tavaly ősszel azt, miért késnek a vonatok. A legtöbb zavar a váci vonalon jelentkezett, mivel 2015-ig vágányfelújítások és átépítések zajlanak a szakaszon. Akkor a szóvívő azt nyilatkozta, hogy a felújítások során gyakran előfordulnak kábelszakadások vagy a felsővezetétek meghibásodása, melyek a dühítő késésekhez vezetnek.

Egy európai uniós rendelet szerint azonban kártérítést kell fizetni ha késik a vonat és lehetőséget kell nyújtani a mozgáskorlátozottaknak arra, hogy jegyet vásároljanak a vonaton. Ezt a rendeletet a MÁV-Startnál a feláras vonatokon - IC-ken - alkalmazzák. Ez azt jelenti, hogy a személyvonat késése esetén nem jár kártérítés a vonatra várakozó utasoknak.

A MÁV legfrissebb közleménye szerint azonban csökkenő menetidőre és magasabb színvonalú szolgáltatásokra számíthatnak a Balatonra utazók. A szombaton életbe lépő menetrend szerint elindul a Siófok Expressz, az Aranyhíd és az Ezüstpart vonat is, melyek gyorsabb és jobb utazási feltételeket nyújtanak. A MÁV azt ígéri, hogy a bővülő kerékpárszállítási lehetőségeknek és a hajózással egybeközött vonatozás miatt megéri majd a gépkocsi helyett a vonatos utazást választani.

A MÁV több hibát is elismert, hiszen a siófoki sajtótájékoztatójukon is megerősítették, hogy a gyakori, kellemetlen késéseket muszáj lecsökkenteni a nyári időszakban a megnövekedett utasforgalomnak köszönhetően. A társaság azt ígéri, hogy a nyári menetrendnek köszönhetően rövidebb idő alatt lehet a tóhoz eljutni a Kelenföld és Székesfehérvár között elvégzett pályafelújítások után. A Balatont érintő pályafelújítások ősztől is folytatódnak. Ilyen például a Lepsény-Szántód-Kőröshegy közötti vasúti pálya, ahol az ígéretek szerint 100 km/órás sebességgel közlekednek majd a MÁV szerelvényei.

A Balaton északi partjára Budapestről hétköznap 17 közvetlen vonat biztosítja az eljutást. A vonalon ismét közlekedik az a tavaly bevezetett háromféle vonattípus, amely a különféle utazási igényekhez igazodik. A csúcsidei megnövekedett utasforgalomban további plusz vonatokat közlekedtet a MÁV-Start a főváros és az északi part között.

Az északi part vonatjai

KÉK HULLÁM: Budapest és Tapolca között kétóránként járó sebesvonat, a leggyorsabb eljutás az északi partra. Balatonfüredtől minden állomáson megáll. A vonatban légkondicionált, IC- és kerékpárszállító-kocsi is közlekedik, minden kocsiban ingyenes wifi internetelérési lehetőséggel.

TEKERGŐ: Budapest és Tapolca közötti gyorsvonat, amelyen több mint harminc kerékpár szállítható. Alkalmas csoportos utazásra is, az együttes elhelyezést további térítés nélkül biztosítja a vasúttársaság. Jó hír, hogy a biciklik fel- és lerakásában a jegyvizsgálókon kívül a nagyobb állomásokon diákok is segítenek.

KATICA: Budapest és Balatonfüred között kétórás ütemben közlekedő motorvonat, amely Székesfehérvártól Balatonfüredig minden állomáson és megállóhelyen megáll. A korszerű Desiro járművek – alacsony padlózatuknál fogva – kényelmes le- és felszállást tesznek lehetővé.
 
A kerékpárosokat a társaság kedvező árú jegyekkel és bővített utastérrel várja. A kerékpáros túrajeggyel az ország bármely területéről – a megtett távolságtól függetlenül – egységesen 420 forintért szállítható kerékpár a Balatonhoz, a Fertő tóhoz és a Tisza-tóhoz. Így nemcsak a tavakhoz lehet eljutni, hanem a tavak körüli állomások, megállóhelyek között utazva sem kell aznap újabb kerékpárjegyet váltani - áll a közleményben.

A Balatont érintő fejlesztések tovább folytatódnak, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) azt ígéri: korszerűsítik Lepsény–Szántód-Kőröshegy között a vasúti pályát, így a vonatok a jelenlegi 80, illetve hosszabb szakaszon 60 km/óra helyett 100 km/órás sebességgel közlekedhetnek jövő nyártól. A biztonsági szempontokat szem előtt tartva Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomáson, valamint Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és -felső megállóhelyen a NIF beruházásában magas peronok épülnek.

A déli parton tovább folytatódhat a rekonstrukció a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy közötti közel ötvenhárom kilométeres vonalszakasz átépítésével, ehhez azonban arra is szükség van a közleményük szerint, hogy legyen elég pénz. A két dél-balatoni fejlesztésnek köszönhetően Keszthelyig további húsz perc menetidő-csökkenést ígérnek.

A MÁV-Start tavaly március óta több mint hétszáz kocsijában tette elérhetővé a wifi szolgáltatást annak érdekében, hogy az elővárosi és távolsági közlekedésben internetezési lehetőséget biztosíthasson ingyenesen az utasoknak. Az idén tovább bővítik ezt a szolgáltatást, a nyár végére az Egerbe közlekedő gyorsvonatok többségén, az egyes Békéscsaba irányába induló InterCity vonatokon, valamint a nyári menetrendben a Balaton északi partján közlekedő Kék hullám és Katica szerelvényeken is igénybe vehető lesz az ingyenes wifi.

TEKERGŐ: Budapest és Tapolca közötti gyorsvonat, amelyen több mint harminc kerékpár szállítható. Alkalmas csoportos utazásra is, az együttes elhelyezést további térítés nélkül biztosítja a vasúttársaság. Jó hír, hogy a biciklik fel- és lerakásában a jegyvizsgálókon kívül a nagyobb állomásokon diákok is segítenek.

KATICA: Budapest és Balatonfüred között kétórás ütemben közlekedő motorvonat, amely Székesfehérvártól Balatonfüredig minden állomáson és megállóhelyen megáll. A korszerű Desiro járművek – alacsony padlózatuknál fogva – kényelmes le- és felszállást tesznek lehetővé. Késések kifizetése Az egyórás késésért a menetjegy árának negyedét, kétórásért a felét adja vissza a társaság. A kártérítési igényeket az ügyfélszolgálathoz kell benyújtani, a kifizetéseket egy hónapon belül kell teljesítenie a MÁV-Startnak. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.