BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevés az új tévéelőfizető - Nagyot kaszált a DIGI

Három év alatt félmillióval sikerült gyarapítani a digitális szolgáltatásokra előfizetők számát. Nagyot kaszált a DIGI.

Már nyolc hónapja befejeződött a digitális átállás Magyarországon, de azóta is csak nagyon lassan terjed a digitális tévézés. „A szolgáltatók április végén 3,051 millió előfizetést tartottak nyilván. Előfizetőiknek 68 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat” – közözte az NMHH. Ez valamivel több mint 2 millió előfizetőt jelent. Tavaly október végén pedig 3,013 millió előfizetést tartottak nyilván, és ezek 67,1 százaléka tartozott a digitális szolgáltatások körébe. Ha még korábbra megyünk vissza, akkor kiderül: 2012 április végén 1,7 millió, 2011 május végén pedig 1,5 millió digitális előfizetőt tartottak nyilván a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők. Tehát három év alatt összesen félmillió előfizetővel sikerült bővíteni a listát. A digitális előfizetéseken belül idén januártól áprilisig 1,005 millióról 1,049 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma Magyarországon. Tavaly áprilisban ez a szám még mindössze 906 ezer volt.

"A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,4 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 24 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23 százalék volt” – írta a médiahatóság.

A vezetékes szolgáltatások esetében szintén UPC, Telekom és DIGI a piaci sorrend, ellenben a vezeték nélküli szolgáltatások esetében éppen ellenkezőleg: a piacvezető a DIGI, a harmadik hely pedig a UPC-é, részesedése pedig 25,7 százalék.

Utóbbi tavaly is az anyacége által nyújtott hosszú távú hitel kamatait nyögte, így hiába sikerült 56,6 milliárd forintról 57,9 milliárd forintra növelni az árbevételét, üzemi eredménye 200 millió forintos csökkenéssel 4,2 milliárd forint lett, míg az adózott eredménye 14,3 milliárd forint veszteséget mutat. „A társaság alapítója 2013. december 16-án döntött a jegyzett tőke leszállításáról veszteségrendezés, és tőkekivonás céljából. A tőkeleszállítást a kötelező közzététel után 2014. március 26-án jegyezte be a cégbíróság, melynek következtében a jegyzett tőke 20,2 milliárd forintra csökkent” – írta eredménybeszámolójában a DIGI. A telekommunikációs vállalat 37,6 milliárd forint bevételt könyvelhetett el 2013-ban a 2012-es 36,6 milliárd forint után. Üzemi eredménye és a nyeresége is közel 3 milliárd forinttal javult: utóbbi konkrétan 1,6 milliárd forintról 4,6 milliárd forintra.

A szélessávú internet-hozzáférésnél, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – viszont a Telekom a piacvezető 35,7 százalékkal, ez nagyságrendileg a két riválisának együttes részesedésének felel meg. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke pedig 3,052 millió volt 2014. április végén. Ebben a kategóriában még nagyobb a Telekom piaci előnye. A legnagyobb hazai távközlési cég 637,5 milliárd forintos bevétellel zárt 2013-ban.

A FOX is a családi csomagban

„2014. június 16-ától a MinDig TV Extra digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás kínálatában megkezdődik a FOX tesztsugárzása. Augusztus 31-ig minden alapcsomag előfizető számára elérhető lesz” – közölte az Antenna Hungária. Hozzátették: szeptember 1-jétől a csatorna a MinDig TV Extra családi csomagjában lesz elérhető, ahol többek között az RTLII, a Super TV2 és a Viasat 3 is található.

Az NMHH adatai szerint áprilisban a MinDig TV Extra szolgáltatásnak 124 ezer előfizetője volt. A Fox International Channels hazánkban a NatGeo, NatGeo HD, NatGeo Wild (HD) és Baby TV csatornáival volt korábban jelen.

Az NMHH adatai szerint áprilisban a MinDig TV Extra szolgáltatásnak 124 ezer előfizetője volt. A Fox International Channels hazánkban a NatGeo, NatGeo HD, NatGeo Wild (HD) és Baby TV csatornáival volt korábban jelen. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.