A nagy hotelek az elmúlt hónapokban sorra jelentették be növekedési terveiket Kínában. A Hilton idén nyolc új létesítménnyel ötvenre emeli szállodái számát az országban, miközben 2010-ben mindössze négy egységgel volt jelen. A következő három évben a lánc ennél is gyorsabb terjeszkedést tervez: 2017-re már több mint száz hotellel várná az utazókat.
A Marriott China szintén robbanásszerű terjeszkedésre készül Kínában. Létesítményeinek száma a jelenlegi 70-ről 2016-ig 150-nél is többre nőhet, s 16 város helyett már 50-ben lennének jelen az ország szinte minden tartományában.
Az InterContinental az évtized végéig 200-ról 400-ra emeli szállodáinak számát, és mindenekelőtt a legnagyobb városokon kívül erősítene. A nagyvárosok, így Peking, Sanghaj, Kuangcsou hotelpiaca már telített, a verseny kiélezett. A kisebb városokban is van fizetőképes kereslet, ott ugyanakkor kevesebb a rivális, biztosabb a siker - indokolta az InterContinental döntését.
A legnagyobb európai szállodaüzemeltető Accor szintén mind inkább a kínai piac felé fordul. A következő két évben a vállalat 100 új szállodát készül átadni, egyharmadukat kínai nevezetességek közelében. Az Accor 130 hotelje közül választók már ma is foglalhatnak szobát az észak-koreai határ mentén vagy a közép-kínai erdő közepén.
A szállodaláncok Kína-lázát az elmúlt évek trendjei és a jövőre vonatkozó prognózisok tüzelik. A belföldi turizmus 2013-ban 130 millió látogatással már 52 milliárd dollárt hozott a vendéglátó-iparnak. Az ágazati becslések szerint 2013 és 2018 között az iparág évi 11 százalékkal fog növekedni, ráadásul a fő szabadidős tevékenységükként az utazást megnevező kínaiak mellett a külföldi utazók is mind nagyobb érdeklődést mutatnak Kína iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.