Pedig január óta vagyonszerzési illetéket kell fizetni a külföldön vásárolt használt autók forgalomba helyezésekor is, és ettől sok magyar autókereskedő azt várta, hogy mérséklődni fog a behozatal, a belföldi készlet pedig kapósabb lesz. A kortól és teljesítménytől függő gépjármű tulajdonszerzési illeték azonban csupán 50-100 ezer forinttal drágítja az autókat, ám tekintve, hogy a külföldi eredetű használt kocsik mintegy 60 százaléka legalább tíz éves, abban az árkategóriában már a fenti összeg is jelentős tételnek számít. Ennek ellenére jelentősen nőtt a behozatal, de nem csak a személykocsik, hanem a kishaszonjárművek esetében is. Május végéig ez utóbbiak száma megtöbbszöröződött, és a legkapósabbnak 178 darabbal a VW Transporter bizonyult a Ford Transit és a Fiat Ducato előtt, amelyekből 154 illetve 74 került magyar tulajdonoshoz. Jóllehet a használtimportot a felső-középkategóriás modellek vezetik, az első öt hónap alatt négy Ferrari, négy Rolls-Royce, egy Bentley és 12 Porsche Panamera is gazdagította a magyar járműállományt.
Tavasszal ugyanakkor – több év után – változtak a használtautó vásárlási szokások. Amint Frank György, a 32 telephellyel rendelkező Das WeltAuto hálózat márkavezetője elmondta, amíg télen még mindegy volt, milyen állapotban van az autó, csak az volt a fontos, hogy az ára ne legyen több néhány százezer forintnál, és menjen, ma már odafigyelnek a színre és a felszereltségre is. A vásárlók tehát érezhetően több pénzt szánnak a használta autókra.
Igaz, továbbra is az a tendencia, hogy 2 millió forintig mindent megvesznek, majd a 4 és 7 millió forint közti árkategóriában lesz ismét élénk a forgalom, de egyre többször kizárólag szervizkönyves, ellenőrizhető előéletű gépkocsit keresnek a vevők.
Sőt, már érdeklődnek a "sok kilométeres" kocsik iránt is. Évekig a kilométeróra visszapörgetés volt a használtautó-impörtőrök kedvenc foglalkozása, így a piacon és a hirdetésekben gyakorlatilag nem voltak 150-180 ezer kilométert futott autók. Előbb-utóbb azonban a vásárlók rájöttek, hogy nem az a fontos, mennyit futott a kocsi, hanem az, hogy megfelelően szervizelték-e? Így manapság leginkább a 3-4 éves, 100-150 ezer kilométert futott középkategóriás modelleket keresik a Das WeltAuto hálózatban.
A használtimporttal kapcsolatban Frank György megjegyezte, hogy továbbra is az öregebb, jelentős arányban a tíz évnél idősebb modellek jönnek a magyar utakra. Az öreg autókat aztán az adómentesen dolgozó garázsműhelyekbe viszik karbantartásra, míg a számlát adó márkaszervizek nehézségekkel küzdenek.
A Weltauto az első öt hónap alatt közel 2800 használt kocsit adott el, nagyjából ugyanannyit, mint egy évvel korábban, ugyanakkor a márkavezető kiemelte, a kétszeresére is lett volna vevő, de amióta a padlón van az új autó értékesítés, egyre kevesebb fiatal használt kocsit akarnak új modellre cserélni, így alig van hazai utánpótlás a használtpiacon. A jó gépkocsik pedig nagyon rövid idő alatt gazdára találnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.