BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon jönnek a használt autók

Egyre nő a külföldről származó használt gépkocsik száma: májusban 7762 autó kapott magyar rendszámot, 1986 darabbal több, mint egy évvel korábban. A Datahouse adatai alapján amíg tavaly az első öt hónapban 24 856 használtkocsit importáltak, addig az idei május végéig 36 461-re nőtt a számuk.

Pedig január óta vagyonszerzési illetéket kell fizetni a külföldön vásárolt használt autók forgalomba helyezésekor is, és ettől sok magyar autókereskedő azt várta, hogy mérséklődni fog a behozatal, a belföldi készlet pedig kapósabb lesz. A kortól és teljesítménytől függő gépjármű tulajdonszerzési illeték azonban csupán 50-100 ezer forinttal drágítja az autókat, ám tekintve, hogy a külföldi eredetű használt kocsik mintegy 60 százaléka legalább tíz éves, abban az árkategóriában már a fenti összeg is jelentős tételnek számít. Ennek ellenére jelentősen nőtt a behozatal, de nem csak a személykocsik, hanem a kishaszonjárművek esetében is. Május végéig ez utóbbiak száma megtöbbszöröződött, és a legkapósabbnak 178 darabbal a VW Transporter bizonyult a Ford Transit és a Fiat Ducato előtt, amelyekből 154 illetve 74 került magyar tulajdonoshoz. Jóllehet a használtimportot a felső-középkategóriás modellek vezetik, az első öt hónap alatt négy Ferrari, négy Rolls-Royce, egy Bentley és 12 Porsche Panamera is gazdagította a magyar járműállományt.

Tavasszal ugyanakkor – több év után – változtak a használtautó vásárlási szokások. Amint  Frank György, a 32 telephellyel rendelkező Das WeltAuto hálózat márkavezetője elmondta, amíg télen még mindegy volt, milyen állapotban van az autó, csak az volt a fontos, hogy az ára ne legyen több néhány százezer forintnál, és menjen, ma már odafigyelnek a színre és a felszereltségre is. A vásárlók tehát érezhetően több pénzt szánnak a használta autókra.

Igaz, továbbra is az a tendencia, hogy 2 millió forintig mindent megvesznek, majd a 4 és 7 millió forint közti árkategóriában lesz ismét élénk a forgalom, de egyre többször kizárólag szervizkönyves, ellenőrizhető előéletű gépkocsit keresnek a vevők.

Sőt, már érdeklődnek a "sok kilométeres" kocsik iránt is. Évekig a kilométeróra visszapörgetés volt a használtautó-impörtőrök kedvenc foglalkozása, így a piacon és a hirdetésekben gyakorlatilag nem voltak 150-180 ezer kilométert futott autók. Előbb-utóbb azonban a vásárlók rájöttek, hogy nem az a fontos, mennyit futott a kocsi, hanem az, hogy megfelelően szervizelték-e? Így manapság leginkább a 3-4 éves, 100-150 ezer kilométert futott középkategóriás modelleket keresik a Das WeltAuto hálózatban.

A használtimporttal kapcsolatban Frank György megjegyezte, hogy továbbra is az öregebb, jelentős arányban a tíz évnél idősebb modellek jönnek a magyar utakra. Az öreg autókat aztán az adómentesen dolgozó garázsműhelyekbe viszik karbantartásra, míg a számlát adó márkaszervizek nehézségekkel küzdenek.

A Weltauto az első öt hónap alatt közel 2800 használt kocsit adott el, nagyjából ugyanannyit, mint egy évvel korábban, ugyanakkor a márkavezető kiemelte, a kétszeresére is lett volna vevő, de amióta a padlón van az új autó értékesítés, egyre kevesebb fiatal használt kocsit akarnak új modellre cserélni, így alig van hazai utánpótlás a használtpiacon. A jó gépkocsik pedig nagyon rövid idő alatt gazdára találnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.