A kulcspozícióban lévő pénzügyi vezető, a 49 éves Kuo Csen-hszi egyben a pénzügyi csatorna, a CCTV-2 igazgatója is volt, s míg előbbi funkciójából hatalmas összegek felett rendelkezett, utóbbi révén különösen nagy befolyásra is szert tett.
A CCTV-2-n - producere az elbocsátott Tian Li-vu - két, szakmai körökben igen nézett műsor is fut. Az egyik a kínai vállalkozókat, vezető üzletembereket bemutató, rangot adó sorozat, a másik a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos műsor, amely az utóbbi években több leleplező riporttal hívta fel magára a figyelmet.
A Cajhszin című pénzügyi-gazdasági magazin Kuo őrizetbe vételét összefüggésbe hozta Li Tung-sengnek, a közbiztonsági tárca volt helyettes vezetőjének az ügyével, akivel kölcsönösen jó kapcsolatot ápoltak. Úgy tudni, Kuót bevonták a Li ellen már korábban megkezdett nyomozásba.
Kuo 1992-ben lépett be a CCTV-hez pénzügyi témájú műsorok riportereként, és hat évvel később már a reklámterületet felügyelte a csatornánál. 2009-ig négy éven keresztül a CCTV-2-t is vezette.
Kína elsőszámú közmédiája, amely csaknem húsz belföldi csatornával rendelkezik, közismerten óriási reklámbevételt könyvel el. A China Daily című angol nyelvű napilap szerint 2013-ban a köztelevízió árverésen értékesített reklámidejének értéke megközelítette a 16 milliárd jüant (570 milliárd forint).
A hongkongi South China Morning Post című lap kommentátorai szerint egy olyan befolyásos és monopolhelyzetben lévő cégnél, mint a CCTV, rendkívüli hatalom összpontosult egy személy kezében, amikor a szóban forgó két pozíciót egyszerre látta el. Így értékelte a helyzetet a Study Times nevű pártlap volt főszerkesztő-helyettese és a Szun Jat-szen Egyetem újságíró karának professzora is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.