BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Decathlon is megkezdte az internetes értékesítést

Afféle próbajelleggel a múlt héten elindította webáruházát a Deacthlon. Amint a sportszerlánc ügyvezető igazgatója, Pósfai Gábor lapunknak elmondta, négy napos határidővel az egész ország területére vállalják a kiszállítást a legnagyobb, 8 ezer négyzetméteres budaörsi áruházból. Azért onnan, mert annak a legszélesebb a kínálati palettája. Ötven kilogrammos súlyhatárig 990, afölött 5990 forint a házhoz szállítási díj, de a könnyű termékek kiszállítása ingyenes is lehet, ha a vásárlási érték meghaladja a 20 ezer forintot.

Ezzel a lépéssel addig is növelni kívánja a forgalmát a Decathlon, amíg – a tervek szerint legkésőbb a jövő év végéig – 3-4 újabb áruházzal bővül a ma 16 tagú hálózat. Az új egységek azonban a francia cég hagyományával ellentétben csupán 2 ezer négyzetméter körül lesznek, mivel ezzel a mérettel könnyebb kitermelni a bérleti díjat, nem is beszélve arról, hogy a belső területeken még 2000 négyzetméter körüli megfelelő helyen lévő kiadó üzletet sem könnyű találni, nem is beszélve a nagyobbakról.

Másrészt ez az 1500-2500 négyzetméteres szegmens, amelyben a válság ellenére is megtalálta a jövőképét a cég. A tavaly Nyíregyházán, Szegeden és Pécsett níitott új egységek is ilyen méretűek és az utóbbi a rövid idő alatt a legjobb forgalmú áruházak közé emelkedett. Jóllehet a cég már nem ragaszkodik a peremkerületi elhelyezkedéshez, Pécsett mégis a Tesco kereskedelmi parkjában kötött ki a cég, pedig két belvárosi helyet is megvizsgáltak, de azok alkalmatlannak bizonyultak. Így viszont az egykori Electro World áruházát időlegesen betöltött Fressnapf és Intersport helyén lett Decathlon miután ezek szerződése lejárt.

Az első 12 áruház saját beruházásban létesült és a cég tulajdonában van, azóta azonban inkább bérlik a helyiségeket. A válság következtében már nem létesülnek városszéli kereskedelmi zónák, ugyanakkor egyre több a kiadó üzlet, így jobban megéri bérelni, mint építeni. Ilyen szempontból a magyar leányvállalat eddig kilógott a sorból, mert külföldön a Decathlon áruházak mindössze fele van saját tulajdonban. A Decathlon az elmúlt évben több mint kétmilliárd forinttal növelte árbevételét és a magyar leányvállalatot csak a kínai és az orosz előzte meg a forgalombővülés szempontjából. Ha a tavaly nyitott áruházak bevételét nem vesszük figyelembe, akkor is 10 százalék körüli bővülést mutat a forgalom. Ez volt a harmadik év, amikor a cég megdöntötte saját árbevételi rekordját.

A fejlődés mögött részben az áll, hogy amennyire lehetett, csökkentették az árrést és a működési költségeket. A négy éve működő és 4 milliárd forintba került 24 ezer négyzetméteres hatvani Oxylane Logisztikai Központ kihasználtsága idén már teljes, miután a közelmúltban megnyílt a harmadik bulgáriai Decathlon is és kettővel 13-ra bővült a romániai hálózat. A regionális logisztikai központ ma 32 áruházat szolgál ki, de kapacitása ötvenre is elegendő. A Decathlon tulajdonosa, az Oxylane csoport ősszel megnyitja első horvátországi egységét Zágrábban, amit jövőre kettő követ és szintén a jövő évben nyílik meg az első szlovákiai áruház Pozsonyban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.