BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A tudatos autósok számára olcsóbb a mobilparkolás

Július 1-el sikeresen elindult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. országosan egységes közterületi mobilparkolási rendszere. Az új mobilparkolási platformon az indulás óta a felhasználók közel félmillió parkolási tranzakciót hajtottak végre, egyes viszonteladók – az országos rendszerhez való csatlakozásukat követően – megháromszorozták az általuk bonyolított napi parkolási tranzakciók számát.

A hónap elején elindított Nemzeti Mobilfizetési Rendszer részét képező országosan egységes – az eddigi 42 helyett 70 helyen elérhető – közterületi mobilparkolási rendszer az indulást követő első két hétben (13 üzemnap alatt), 480 737 érvényes parkolási tranzakciót bonyolított le, miközben 438 822 parkolás ellenőrzését végezték el az önkormányzatok parkolási társaságai és 50 746 autópálya e-matricát vásároltak az autósok az új rendszeren keresztül.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 6 viszonteladóval indította el országosan egységes közterületi mobilparkolási szolgáltatását. Ezek a partnerek többféle mobilfizetési megoldással, eltérő tranzakciós díjakon kínálnak mobilparkolási szolgáltatást az autósoknak. Az eddig legnépszerűbb, a mobiltelefon egyenleg terhére SMS-el bonyolított, úgynevezett ad hoc mobilparkolás 75 forintos díján a piacvezető Telekom nem módosított, a két másik szolgáltatónál (Telenor és Vodafone) viszont e díjak növekedtek. Az országosan egységes rendszerhez csatlakozott további mobilparkolási szolgáltatóknál, illetve közvetlenül a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-nél azonban az autósok az eddigi árnál olcsóbban is igénybe vehetik a közterületi mobilparkolási szolgáltatást.

„Az autósoknak meg kell szokniuk a mobilparkolás terén július 1-től megvalósult kínálati piacot és mint minden más szolgáltatás esetében, ki kell választaniuk a számukra legjobbat. Eddig sem az ad hoc, sms-alapú mobilparkolás volt a legolcsóbb megoldás, azonban a más megoldást kínáló szolgáltatók nem tudtak mindenhol mobilparkolást biztosítani, így az autósok nem szoktakhattak át a költségkímélőbb módszerekre. Az egységes rendszer elindulásától azonban minden mobilparkolási szolgáltató országos szolgáltatást nyújthat. Ezért az az autós, aki tudatos vásárlóként összehasonlítja az árakat és a szolgáltatásokat, e hónap elejétől az eddiginél olcsóbban tud mobilparkolni az ország valamennyi közterületi fizetős parkolási övezetében.” – nyilatkozta Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

A piaci verseny kialakulásától a Társaság azt várja, hogy középtávon a parkolás kényelmi díjai mérséklődjenek és egyúttal a szolgáltatási portfólió tovább bővüljön, ezzel is erősítve a Magyarországon elérhető készpénzkímélő mobilfizetés fejlődését. 

A korábban Budapest néhány kerületében és egyes vidéki városokban mobilparkolási szolgáltatást nyújtó evopay az országos rendszer viszonteladó partnereként már az első héten megháromszorozta az általa bonyolított mobilparkolási tranzakciók számát.

„Eddig  az önkormányzatokkal, illetve a parkolási társaságokkal külön-külön kellett szerződnünk, minden egyes helyi parkolási rendszerhez külön fejlesztéssel tudtunk csatlakozni, de sok esetben a külön fejlesztés beruházási költsége meghaladta a várható eredményt.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladó partnereként egy rendszerhez csatlakoztunk, azon keresztül tudjuk az ország minden parkolási társaságának termékét viszontértékesíteni. A mobilfizetés jövője az okostelefonok és a mobilinternet-használat térhódítása miatt meggyőződésünk szerint az alkalmazásokban rejlik, az SMS-korszak a vége felé tart.”  – fogalmazott Mészáros Csaba, az evopro csoport tulajdonosa.

Az országos rendszerhez új mobilparkolási szolgáltatóként csatlakozott Barion tapasztalatai szerint az autósok nyitottak az új megoldásokra. „Július 1-től kezdve napról-napra növekszik a Barion mobilparkolási megoldását használó autósok száma. Társaságunk legfőbb célkitűzése a mobilfizetés bevezetése a mindennapi élet számos területén, ezért mobilparkolási szolgáltatásunkat nagyon fontosnak tartjuk. Örömmel tapasztaljuk, hogy az autósok értik és használják az alkalmazásunkat.” – nyilatkozta Bíró Tamás, a Barion rendszert létrehozó Sense/Net Zrt. társalapítója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.