Vámos György kifejtette: a leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet, ezért az egyedi termékeket árusító, a piacon monopol helyzetben lévő üzletek várhatóan csak a nyár végén akcióznak majd.
A ruházati piac helyzetének javulása szintén csökkenti az árengedmény szükségszerűségét, hiszen a megnövekedett kereslet miatt a kereskedők felesleges készletei csökkentek, nincs kényszer ezek mielőbbi kisöprésére - mondta a főtitkár. Hozzátette: a ruházati kereskedelem megugrásának oka a reáljövedelmek emelkedése, az elmaradt vásárlások pótlása, illetve feltehetően szerepet játszik a növekedésben az online pénztárgéprendszer piactisztító hatása is.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) korábban közölt adatai szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a költés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bővült a piac.
A korábbi években, a nyári hónapokban, július-augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható, az év első időszakának eredménye alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.