BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem kellettek az iPadek

Mindössze hat százalékkal tudta növelni forgalmát harmadik üzleti negyedévében az Apple, a társaság az április-júniusi időszakban 37,4 milliárd dolláros bevételt ért el.

Az iPhone-ok ugyan jól teljesítettek, négymillióval több fogyott belőlük, mint egy évvel korábban, az iPad értékesítés ugyanakkor éves összevetésben 9 százalékot zuhant.

Harmadik üzleti negyedévében 37,4 milliárd dolláros bevételt ért el az Apple, ez 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A társaság nyeresége 7,75 milliárd dollár volt, ami 12 százalékos bővülést jelentett 2013. hasonló időszakához képest. Az április-júniusi időszak profitja megfelelt az előzetes elemzői várakozásoknak, a bevétel kis mértékben elmaradt azoktól. A cég részvényárfolyamát nem befolyásolták számottevő mértékben a friss üzleti adatok.

A harmadik üzleti negyedévben is az iPhone-ok bizonyultak a társaság legsikeresebb termékeinek, 35,2 milliót adtak el az okostelefonokból, ez négymillióval több, mint egy évvel korábban. Összesen 19,8 milliárd dollár jött a készülékek értékesítéséből, ami a cég teljes negyedéves forgalmának 53 százaléka volt.

Bár éves összevetésben tudták növelni az iPhone eladásokat, a második üzleti negyedévhez képest meredek volt a zuhanás, hiszen a január-márciusi időszakban 43,7 milliót értékesítettek. Igaz, ebben az is szerepet játszik, hogy a fogyasztók az új modellek őszi érkezésére készülve elhalasztják vásárlásaikat. A hírek szerint 70-80 millió iPhone6-os készítésére adott megrendelést az Apple, és érkezik majd egy 5,5 hüvelykes modell is.

Rossz hír az almáslogójú cég számára, hogy másik húzóterméke, az iPad igen rossz negyedévet zárt. A táblagépből 13,3 milliót tudtak csak eladni, ez 9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és 19 százalékkal a január-márciusi forgalomtól. Ez egyébként már a második negyedév volt zsinórban, amikor esett az iPad értékesítés. Ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az Egyesült Államokban csökkent a táblagépek iránti kereslet az év elején, ami főként nagykijelzőjű okostelefonok térhódításának tudható be.

Többek között az iPad értékesítés felfuttatását is segítheti az IBM-el a közelmúltban megkötött együttműködési megállapodás, amitől azt várják, hogy a táblagépet nagyobb mértékben alkalmazzák üzleti célokra is. Egy áprilisi felmérés szerint jelenleg a tablet tulajdonosok mindössze 20 százaléka használja munkájához is készülékét, úgyhogy ezen a területen még bőven van fejlődési lehetőség.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.