Az iPhone-ok ugyan jól teljesítettek, négymillióval több fogyott belőlük, mint egy évvel korábban, az iPad értékesítés ugyanakkor éves összevetésben 9 százalékot zuhant.
Harmadik üzleti negyedévében 37,4 milliárd dolláros bevételt ért el az Apple, ez 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A társaság nyeresége 7,75 milliárd dollár volt, ami 12 százalékos bővülést jelentett 2013. hasonló időszakához képest. Az április-júniusi időszak profitja megfelelt az előzetes elemzői várakozásoknak, a bevétel kis mértékben elmaradt azoktól. A cég részvényárfolyamát nem befolyásolták számottevő mértékben a friss üzleti adatok.
A harmadik üzleti negyedévben is az iPhone-ok bizonyultak a társaság legsikeresebb termékeinek, 35,2 milliót adtak el az okostelefonokból, ez négymillióval több, mint egy évvel korábban. Összesen 19,8 milliárd dollár jött a készülékek értékesítéséből, ami a cég teljes negyedéves forgalmának 53 százaléka volt.
Bár éves összevetésben tudták növelni az iPhone eladásokat, a második üzleti negyedévhez képest meredek volt a zuhanás, hiszen a január-márciusi időszakban 43,7 milliót értékesítettek. Igaz, ebben az is szerepet játszik, hogy a fogyasztók az új modellek őszi érkezésére készülve elhalasztják vásárlásaikat. A hírek szerint 70-80 millió iPhone6-os készítésére adott megrendelést az Apple, és érkezik majd egy 5,5 hüvelykes modell is.
Rossz hír az almáslogójú cég számára, hogy másik húzóterméke, az iPad igen rossz negyedévet zárt. A táblagépből 13,3 milliót tudtak csak eladni, ez 9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és 19 százalékkal a január-márciusi forgalomtól. Ez egyébként már a második negyedév volt zsinórban, amikor esett az iPad értékesítés. Ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az Egyesült Államokban csökkent a táblagépek iránti kereslet az év elején, ami főként nagykijelzőjű okostelefonok térhódításának tudható be.
Többek között az iPad értékesítés felfuttatását is segítheti az IBM-el a közelmúltban megkötött együttműködési megállapodás, amitől azt várják, hogy a táblagépet nagyobb mértékben alkalmazzák üzleti célokra is. Egy áprilisi felmérés szerint jelenleg a tablet tulajdonosok mindössze 20 százaléka használja munkájához is készülékét, úgyhogy ezen a területen még bőven van fejlődési lehetőség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.