A megkérdezett cégvezetők 57 százaléka támogatja a távmunkát és ismeri az azzal járó előnyöket is, mégis számos munkakörben megoldhatatlannak tartja ezt a megoldást. Gyakori ellenérvként szerepel a munkavállalók feletti kontroll csökkenése, a magánélet és a munka összemosódása, a dolgozók elszigetelődése, az adatbiztonság kérdése és a vállalati kultúra hiánya. Azon döntéshozók közül, akik már maguk is dolgoztak így, 10-ből 8 kiáll az otthoni munkavégzés mellett.
A távmunka egyik legnagyobb előnye egyben a hátránya is. A munkáltatók 73 százaléka szerint pozitívum, hogy a szokásos munkaidőtől eltérő időszakban is dolgozhatunk, ami a megkérdezettek közel kétharmada szerint könnyen vezethet a munka és a magánélet határainak összemosódásához. Bár a távmunka jelentősen csökkenti a közlekedéssel járó kiadásokat, valamint az iroda rezsi költségeit, a munkáltatók 60 százalékát mégis jobban aggasztja az, hogy kevésbé tudja ellenőrizni alkalmazottait, akik közül sokan szerintük nem is alkalmasak az elszigetelt munkavégzésre. Visszatérő probléma még a válaszadóknál, hogy sok esetben a technikai feltételeket nem tudják megteremteni a hatékony munkavégzéshez, ezért van szükség a fizikai jelenlétre.
Ezzel szemben azoknál a cégeknél, ahol már bevezették távmunkát, a cég és HR vezetők túlnyomóan pozitívnak tartják az ezzel járó változásokat és kiállnak mellette.
A kutatás adatai alapján a távmunka pozitív hatásai már rövidtávon is megfigyelhetőek. Azoknál a cégeknél, ahol lehetőség van irodán kívüli munkavégzésre, a munkavállalók hatékonyabban végzik el feladataikat, motivációjuk és elkötelezettségük nőtt. Ez a pozitív tendencia a jövőben talán azokat a vállalatokat is elgondolkodtatja, akik jelenleg teljesen elzárkóznak a távmunkától.
A felmérésben megkérdezett 416 munkáltató közül a kisebb, maximum 30 főt foglalkoztató cégek voltak nyitottabbak a távmunkára, míg a nagyobb, több mint száz fős vállalatok 64 százaléka egyáltalán nem tervezi az otthonról való munkavégzés bevezetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.