Elmarad a július 17-e és 20-a közé tervezett Félsziget Fesztivál is, amelyet Marosvásárhelyen rendeztek volna meg. A fesztivál elmaradásának okai: hiányoznak azok a pénzügyi alapok, melyek megszerzését a szervezők 2014-re előirányozták és amelyek biztosítanák azt, hogy egy nemzetközi fesztivált optimális körülmények között lehessen megszervezni. „Emellett még számít a fesztivál tavalyi epizódjától örökölt imázsveszteség illetve az, hogy nem sikerült egyeztetni a meghívott művészek és együttesek programját” – közölték a szervezők. Ugyanakkor jövőre újra megpróbálják, így még van remény arra, hogy a 2003-ban indult fesztivál nem szűnik meg örökre.
Kedd óta dübörög azonban a VOLT, ahol 5 napon és 6 éjszakán át 30 világsztár és 150 hazai előadó lép színpadra. Még Moszkvából és Kanadából is rendeltek jegyet idén. Nemcsak a város szálláshelyei teltek meg, de már Ausztriában is sokan éjszakáznak a VOLT idején. Az a legnagyobb hír, hogy egy nappal hosszabb lesz. Ennek oka, hogy az idei Brit Awards győztes Arctic Monkeys a Sziget időpontjában nem lesz Európában, ezért július 6-án a soproni Lővér Kempingben lépnek színpadra. A Balaton Sound esetében is elérték a szervezők a maximális kapacitást, már nincs nagyon hova fejlődni. Zamárdiban a négy nap alatt közel 140 ezer látogatóra számítanak. A kempingek rovására megnövelték a rendezvény területét, így napi 5 ezer jeggyel többet tudnak eladni. A sátraknak a közelben béreltek ki egy kempinget.
A legnagyobb fordulat azonban a Sziget sokadik virágzása. „Már most több bérletet adtunk el, mint tavaly összesen. Az angol, a német, a francia és az olasz piacon is megdöbbentő arányú, akár 100 százalékos is a növekedés” – mondta lapunknak Gerendai Károly. A Sziget ügyvezetője hozzátette: időarányosan a magyar piacon is duplázni tudtak, így ha nem jön közbe semmi és a napijegyek is jól fogynak majd, akkor újra jó az esély a látogatócsúcsra. Pedig tíz éve nem voltak olyan kevesen a fesztiválon, mint tavaly: összesen 362 ezren látogattak ki a rendezvényre. Így Gerendai szerint mindent egy lapra tettek fel, de most úgy tűnik, hogy a kockázatos, előremenekülő stratégia bevált. Erősebb lett a zenei program és a látványvilágot is tovább fejlesztették.
Egy héttel későbbre tolták a kezdést, így már nem az amerikai és a japán, hanem az európai fesztiválokkal kellett versenyezniük a zenekarokért. „Az az igazán nagy szó, hogy egy nyugat-európai fiatal akkor is minket választ, ha nagyjából ugyanezt a zenei programot saját hazájában is meghallgathatná, de úgy érzi, hogy nálunk többet kap” – magyarázta Gerendai Károly.
Előtörleszthetik a hitelt
Évről évre egyre többe kerül egy zenekar Magyarországra csábítása. „Egy adott együttes tavalyhoz képest akár 30 százalékkal is többet kérhet. Folyamatosan emeli a fesztiválok közötti verseny miatt kialakult licit az árakat, a jegyárakat azonban ilyen ütemben nem lehet emelni” – mondta Gerendai Károly. A Sziget Kft. ügyvezetője abban bízik, hogy idén akár sikerülhet előtörleszteni is a meglévő 400 millió forintos hitelüket. Gerendaiék még 2012 őszén vásárolták vissza teljesen a céget az Est Media Nyrt.-től. A 677 millió forintos vételárból a médiacég kiegyenlíthette tartozásait a hitelezőknél, ráadásul 2 évig visszavásárlási opciót is szerzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.