BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vodafone: nyolcvan százalékkal nőtt a gépek közötti kommunikáció

Egy év alatt 80 százalékkal, 4,4 milliárdra nőtt az egymással hálózatba kötött gépek és egyéb berendezések száma, s az előrejelzések szerint 2018-ra már mintegy 10,8 milliárd berendezés kommunikál majd más gépekkel világszerte - derül ki a Vodafone által csütörtökön közzétett felmérésből.

A tavalyi évhez mért növekedés 30 százalékát három iparág, a gépjárműgyártás, a háztartási elektronika, illetve a közművek adta. Ezek tipikusan olyan szektorok, ahol a technológia segítségével távolról lehet eszközöket szabályozni, irányítani vagy kényelmi funkciókat elérhetővé tenni.

A Vodafone másodízben készítette el nemzetközi felmérését, amelynek során 600 vállalatvezetőt kérdezett meg 14 országban, hét kiemelt iparágban.

A felmérés szerint a gépek közötti hálózati kommunikációt (machine to machine - M2M) már a világ vállalatainak több mint ötöde használja. A kérdésekre adott válaszok alapján a háztartási elektronikai eszközök gyártóinak több mint háromnegyede be fogja vezetni az M2M lehetőségét termékeiben. Szintén jelentős, 57 százalékos elterjedtség várható az egészségügyben, de a szállítmányozásban is hatékonyabban lehet a technológia segítségével feladatokat szervezni.

A technológia fejlődésének köszönhetően az M2M beruházások megtérülése is jelentősen javult. Az idei kutatásban részt vevők 46 százaléka számolt be a megtérülés jelentős növekedéséről, szemben a tavalyi 36 százalékkal.

Földrajzi elterjedtség szempontjából beigazolódtak a Vodafone tavalyi felmérésének előrejelzései és Ázsia átvette a vezetést az Egyesült Államoktól, de a mostani számok alapján arra lehet következtetni, hogy a kontinensek között 2016-ra elhanyagolható lesz a különbség, átlag 55 százalékos elterjedtségi aránnyal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.