„Jelenleg 33 üzletünk van országszerte, ez már akkora méret, amellyel optimálisan lefedhető Magyarország. A központi irányítás költségei így már jobban megoszlanak és hatékonyabb a működtetés is. A Gulliver áruházak üzemeltetésének átvétele többszázmillió forintos beruházást jelent számunkra, hiszen technikai eszközökkel, új pénztárgépekkel, arculati elemekkel is el kell látni a boltokat, illetve természetesen új árukészlettel is fel kellett tölteni azokat” – közölte Gyaraki József.
A Regio nem csak üzleteket vett át az egészen a múlt év végéig a hazai játékpiac meghatározó szereplőjének számító társaságtól, hanem a Gulliver által forgalmazott márkák hazai értékesítésére is megállapodást kötött a csődbe ment cég egykori beszállítóival. A jelentős fejlesztés a létszám növelésével is jár, Gyaraki József elmondása szerint nagyjából száz embert vesznek majd fel, az áruházakban dolgozó eladók mellett a logisztikai személyzetet is meg kell erősíteni.
A Regio webáruháza jelenleg egy nagyobb hagyományos üzlet forgalmát bonyolítja le, a következő években a cég folyamatos bővülésre számít az e-kereskedelem területén is. Ennek érdekében fejlesztették az internetes oldal megjelenését, az ügyfélkiszolgálást, illetve marketing kampányt is indítottak. Az online forgalom felfutását segítheti az is, hogy a NAV egyre nagyobb figyelmet fordít a webáruházakra, így az eddig az áfával trükköző boltok visszaszorulásával versenyképesebbek lehetnek a jogkövető piaci szereplők. A Regio jövőbeli tervei között szerepel a hagyományos áruházak megújítása, a nyugat-európai trendeknek megfelelő újszerű boltberendezéssel és szakmailag csoportosított kínálattal.
„A hagyományos játékpiacról egyre több vásárló vándorol át a nemzetközi üzletláncok játékosztályaira, ám itt szűkebb választékkal és az életkori sajátosságokat figyelembe vevő szakmai tanácsadás hiányával találkoznak” – mutatott rá Gyaraki József. „A folyamatos és fenntartható fizikai és online növekedés mellett a Regio kiemelt figyelmet szentel a hagyományos piaci értékek, mint a vásárlókkal folytatott közvetlen kommunikáció és a szaktudás megőrzésére is”– tette hozzá a cégvezető.
Nagy bukás
Az évekig a hazai játékpiac meghatározó szereplőjének számító Gulliver tavaly decemberben zárta be üzleteit, a társaság ellen január közepén indult meg a csődeljárás, majd felszámolás alá került a cég. A vállalat bevétele kiterjedt hálózatának köszönhetően 2010-ben még nőtt és megközelítette az ötmilliárd forintot, azonban ezt követően már csökkenni kezdett. Hatalmas zuhanást hozott 2012, 700 millió forinttal volt kisebb abban az évben a forgalom, mint egy évvel korábban és már alig haladta meg a négymilliárd forintot. Az utóbbi néhány évben folyamatosan veszteségről számolt be a cég. A múlt év első fele drámai zuhanást hozott és hat hónap alatt 307 millió forintos mínuszt produkált a vállalat, ebben azonban szerepet játszhatott a játékpiacra jellemző szezonalitás is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.