BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jövőben a fogyasztók állíthatják össze a tévés műsorcsomagokat?

Több bejelentés érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz, amelyben azt kifogásolták az előfizetők, hogy a Digi TV Kft. Super One felnőtt csatornájának műsorideje huszonnégy órásra bővült, illetve, hogy a tartalom alkalmanként biztonsági kód megadása nélkül is megtekinthető – közölte a hatóság. Hozzátették: Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos kezdeményezése nyomán a Digi TV Kft. önkéntesen vállalta a csomagkiosztás módosítását, így megszünteti a csatorna 24 órás műsoridejét, amely ezentúl csak az éjszakai műsorsávban lesz elérhető.

Mindez azért érdekes, mert Kanadában a kommunikációs szabályozó-hatóság bevezetné, hogy a jövőben a fogyasztók saját maguk állíthassák össze kábeles műsorcsomagjukat. „Az ötlet nem új keletű, hiszen az 1990-es évek második felétől a műsorterjesztés digitális technológiára való átállásának az egyik nagy ígérete éppen az volt a jobb képminőség és választékbővülés mellett, hogy a fogyasztók személyre szabott szolgáltatásokat tudnak majd igénybe venni a jövőben. Ez az ígéret azonban egyáltalán nem teljesült, noha történt kísérlet annak bevezetésére” – olvasható az NMHH Médiatudományi Intézetének blogján. Hozzáteszik: egyre frusztrálóbb fogyasztói oldalról a helyzet, hogy egy egész műsorcsomagra kell előfizetni azért, ha mondjuk csak egy csatornát szeretne nézni az ember.

A blog szerint a csatornatulajdonosok és a műsorok jogtulajdonosai ugyanúgy érdekeltek abban, hogy a pénzüknél legyenek, az új szolgáltatók nagymértékben függenek az ő akaratuktól, azaz hogy mit tudnak egyáltalán függetlenül kínálni. Sokkal inkább képzelhető el egy olyan forgatókönyv, „mely szerint az előre csomagolt és az a la carte rendszer párhuzamosan él egymás mellett, és szépen, lassan végre csak olyan tartalmakhoz jutunk, esetleg olcsóbban, amelyekre tényleg kíváncsiak vagyunk” – fogalmaz a blog.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.