A VW szóvivője ugyan nem kommentálta a lap értesülését, de annyit elárult, hogy 10 napig szüneteltetik a termelést az üzemben, ahol VW Polo és Tiguan valamint Skoda Fabia és Octavia modellek készülnek.
A piac ugyanis egyre nagyobb mértékben szűkül. Júniusban még csak 17 százalékkal kelt el kevesebb személyautó és kishaszonjármű, mint a tavalyi júniusban, de a július már 23, az augusztus pedig 26 százalékos visszaesést hozott. A nyolchavi összesítés ugyan még csupán 12 százalékos elmaradást mutat a bázistól, de az autógyártók nagyon aggódnak.
A külföldi márkák az elmúlt évtized közepétől legalább ötmilliárd dollár értékű termelő beruházásokat hajtottak végre Oroszországban. Moszkva azzal is támogatta ezt a folyamatot, hogy amíg az autók importját megdrágította a vámtarifa emelésével, az alkatrészimportot jelentősen könnyítette.
Így manapság a VW mellett a General Motors, a Ford, a Renault, a Toyota és Hyundai is létrehozta a maga gyártóegységét.
Azonban – amint az Automotive News írta – a múlt hónapban a Lada forgalma 32 százalékkal esett, a Fordé 57, a Chevroleté valamint az Opelé 50 illetve 38 százalékkal zuhant. A Volkswagen pedig 34 százalékkal kevesebb autót adhatott el.
Így nem a Volkswagen az egyetlen, amely csökkenti oroszországi termelését, hiszen a Ford és az Opel is így döntött korábban. Emellett év végéig összesen 25 ezerrel csökkenti a Lada gyártását a talpra állni évtizedek óta képtelen AvtoVAZ. A Renault-Nissan csoport többségi tulajdonában lévő cég legutóbb azt jelentette be, hogy 55 ezerről az évtized végig 30 ezerre csökkenti alkalmazottai számát, hogy visszanyerje versenyképességét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.