BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A VW csökkenti orosz termelését, mert zuhan a piac

A tervezett 200 ezerről 150 ezerre csökkenti az idei termelését az oroszországi Kalugában lévő gyárában a Volkswagen – írta az Automobilwoche. A helyi piac ugyanis hónapról hónapra nagyobbat zuhan.

A VW szóvivője ugyan nem kommentálta a lap értesülését, de annyit elárult, hogy 10 napig szüneteltetik a termelést az üzemben, ahol VW Polo és Tiguan valamint Skoda Fabia és Octavia modellek készülnek.

A piac ugyanis egyre nagyobb mértékben szűkül. Júniusban még csak 17 százalékkal kelt el kevesebb személyautó és kishaszonjármű, mint a tavalyi júniusban, de a július már 23, az augusztus pedig 26 százalékos visszaesést hozott. A nyolchavi összesítés ugyan még csupán 12 százalékos elmaradást mutat a bázistól, de az autógyártók nagyon aggódnak.

A külföldi márkák az elmúlt évtized közepétől legalább ötmilliárd dollár értékű termelő beruházásokat hajtottak végre Oroszországban. Moszkva azzal is támogatta ezt a folyamatot, hogy amíg az autók importját megdrágította a vámtarifa emelésével, az alkatrészimportot jelentősen könnyítette.

Így manapság a VW mellett a General Motors, a Ford, a Renault, a Toyota és Hyundai is létrehozta a maga gyártóegységét.
Azonban – amint az Automotive News írta – a múlt hónapban a Lada forgalma 32 százalékkal esett, a Fordé 57, a Chevroleté valamint az Opelé 50 illetve 38 százalékkal zuhant. A Volkswagen pedig 34 százalékkal kevesebb autót adhatott el.

Így nem a Volkswagen az egyetlen, amely csökkenti oroszországi termelését, hiszen a Ford és az Opel is így döntött korábban. Emellett év végéig összesen 25 ezerrel csökkenti a Lada gyártását a talpra állni évtizedek óta képtelen AvtoVAZ. A  Renault-Nissan csoport többségi tulajdonában lévő cég legutóbb azt jelentette be, hogy 55 ezerről az évtized végig 30 ezerre csökkenti alkalmazottai számát, hogy visszanyerje versenyképességét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.