A világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi cégcsoportjának adózott eredménye 2,4 százalékkal, 928 millió euróra (291 milliárd forint) esett vissza a július végéig tartó hat hónapban az előző év azonos időszakához képest. Tavaly ugyanebben az időszakban 951 millió eurót tett ki a nyereség.
Az Inditex értékesítésből származó árbevétele 5,6 százalékkal, 8,09 milliárd euróra nőtt idén az első fél évben.
A profit csökkenésének oka egyrészt az Európa és a cég harmadik legnagyobb piacának számító Oroszország között kialakult gazdasági és politikai feszültség, másrészt az Iszlám Állam szélsőséges dzsihadista szervezet előretörése miatt válságos a helyzet a cégcsoport egy másik nagy piacán, a Közel-Keleten. A helyi valuták értéke is csökkent az euróval szemben mindkét térségben. Az árfolyamhatások a csoportszintű értékesítési bevétel növekedését mintegy 4 százalékkal fogták vissza az Inditex közlése szerint.
Pablo Isla, a vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója úgy vélekedett: a világszintű jelenlét miatt az árfolyamhatások kiegyenlítődnek hosszabb távon.
A spanyol textilipari óriáscég elsősorban ázsiai, főleg kínai, terjeszkedésének köszönhetően az utóbbi években megelőzte fő riválisait, a svéd Hennes & Mauritzot és az amerikai GAP-et is. Ezen felül online jelenlétét is erősítette: a hónap elejétől a Zara online is elérhető Mexikóban, később Dél-Koreában és Kínában tervez virtuális üzletet nyitni.
Az 1975-ben alapított Inditex 88 országban 6460 üzlettel rendelkezik, az első fél évben 129 új üzletet nyitottak. Nyolc márka tartozik a csoporthoz, köztük a Zara, a Bershka és a Massimo Dutti is.
Az Inditex árfolyama 1,7 százalékkal csökkent szerdán a madridi tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.