BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökken a hagyományos tévés műsorok nézettsége

Egyre többen néznek tévét online, valós idejű adatátvitellel, amivel párhuzamosan világszerte visszaszorulóban van a hagyományos tévés műsorok nézettsége – derül ki az Ericsson ConsumerLab legújabb tv- és média jelentéséből.

Az évente kiadott, 23 országban, több mint 23 ezer emberrel készített interjúkon alapuló kutatás megállapította: a valós idejű, úgynevezett streaming videoátvitel már majdnem egy szinten áll a hagyományos tévénézéssel. A fogyasztók 75 százaléka néz hetente többször ilyen tartalmat, míg 77 százalékuk műsorrend szerinti adást. A kutatás szerint a fogyasztók mintegy ötöde hajlandó fizetni azért, hogy bármilyen eszközön, okostelefonon, táblagépen is elérhesse kedvenc tartalmait. Ez két év alatt 25 százalékos növekedés.

Egyre többen tekintik a hagyományos műsorsugárzást és a fizetős tévécsatornákat tartalomraktáraknak, amelyekből a fogyasztók digitális videorögzítőjük segítségével későbbi megtekintésre tárolják a műsorokat. A digitális videorögzítés (DVR) funkciók elősegítik a maratonszerű sorozatnézést, amely a tévésorozatok és többrészes mozifilmek egy csomagban való kiadásával kezdődött, és éles kontrasztban van a hagyományos televíziózási élménnyel, amikor egy kedvenc műsor minden új epizódjára egy hetet kellett várni.

A megkérdezettek 48 százaléka szeretné, ha egy-egy népszerű sorozat összes részét egyszerre adnák ki, hogy ők dönthessék el, mikor nézik meg az epizódokat – írja az Ericsson. Niklas Heyman Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója a közleményben kiemelte: a médiavállalatoknak újra kell gondolniuk a tartalom létrehozásának és megjelentetésének módját, a televíziós szolgáltatók számára pedig az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb minőségű tartalmat legyenek képesek biztosítani a nézőknek, függetlenül attól, milyen eszközön nézik a műsort.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.