A Praktiker két éve nyitotta meg mini-áruházait Sátoraljaújhelyen és Komáromban azzal a szándékkal, hogy teszteljék a kis alapterületű barkácsáruházakra vonatkozó elképzelést. Mindkét üzletegységét 2 éves tesztidőszakra vette bérbe a cég, amelynek vezetője, Karl-Heinz Keth továbbra is kitart amellett, hogy nem volt hibás a mini-barkácsáruház koncepció.
Mint mondta, a Praktiker Magyarország nem veti el az ötletet, sőt egy nagyobb fizetőképes kereslettel rendelkező régióban, kedvezőbb bérleti feltételekkel új helyszíneket keres. A tesztidőszakra kiválasztott településeken azonban nem következett be a várt keresletrobbanás, és a rentábilis működéshez szükséges bérleti díjakról sem sikerült megállapodni a bérbeadókkal. A két üzletegység bezárásával nem szűnnek meg munkahelyek, mert a dolgozók folytatják munkájukat az esztergomi és a miskolci áruházakban
A Sátoraljaújhelyen és Komáromban nyitott alig több mint ezer négyzetméteres „kényelmi”, vagyis belterületi mini-Praktikerek az első néhány hónapban sikeresnek mutatkoztak. Tavaly tavasszal Karl-Heinz Keth még úgy tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a komáromi egység forgalma sokkal nagyobb, mint a sátoraljaújhelyié és amíg az utóbbi vevőinek tíz százaléka jött a határon túlról, a komáromi esetében a határon túli vevők aránya eléri a 30 százalékot. Akkor a cég azt tervezte, hogy három éven belül további tíz mini-Praktikert nyit, amelyek többsége a Dunától nyugatra lesz.
A német áruházlánc tavaly júliusban jelentett fizetésképtelenséget, miután a hitelezőkkel folytatott tárgyalások kudarcot vallottak. A vállalatot a szintén a konszernhez tartozó Max Bahr márka sem mentette meg.
A magyar leányvállalat közvetlen tulajdonosa, a Baumarkt Praktiker International GmbH pedig a tavaly októberben kérte a felszámolási eljárás megindítását. A Praktiker Magyarország Kft. akkor úgy tájékoztatott, hogy a tulajdonos kérelme nem jelenti a Németországon kívüli leányvállalatai – köztük a magyar Praktiker – csődjét, hiszen azok önállóan működnek. Így az az anyavállalat képviselője folytatta a hónapokkal korábban megkezdett intenzív tárgyalásokat a reménybeli befektetőkkel azzal a céllal, hogy az áruházak leállítása nélkül tudja átvenni a láncot egy új tulajdonos.
A magyar leányvállalat vevővadászata – jóllehet intenzíven folyik – eddig sikertelen volt, ám februárban az anyacég eladta négy, összesen 170 embernek munkát adó ukrajnai áruházát, majd márciusban is 27 áruházból álló romániai leányvállalatát is.
A Praktiker számára az eddigi legnehezebb év volt a tavalyi. Így a Praktiker Magyarország Kft. nettó árbevétele az elmúlt évben 26,189 milliárd forintra csökkent a tavaly előtti 27,778 milliárdról, míg a mérleg szerint a vesztesége 2,5 milliárd forintról 2,8 milliárdra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.