BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezekért a kütyükért fogunk rajongani a karácsonyi nagy bevásárlásban

Maximális sebességre kapcsolt a berlini IFA, ahol a legjelentősebb telekom gyártók sorra mutatják be új okostelefonjaikat, köztük az olyan modelleket, amelyeket selfie-fotózásra optimalizáltak. A Samsung, a HTC, a Sony és a Nokia is bemutatta már zászlóshajónak szánt új modelljét.

Az idei év a phablet, vagyis a majdnem tablet méretű telefonok éve lehet az iparági elemzők és a gyártók által bemutatott új modellek száma szerint egyaránt. Miközben a táblagép eladások kissé csökkentek, addig a nagyobb, 5,5-7 hüvelyk közötti képátlójú mobilok iránt nő a kereslet. Az IDC elemzői idén 175 millió phablet eladását valószínűsítik és úgy látják, a következő öt évben átlag 60 százalékkal növekedhet a "tepsi" telefonok eladása, míg a kisebb okosmobiloké csak 6 százalékkal.

A berlini IFA-n a Samsung máris igazolni látszik a prognózist: a koreai cég bemutatta az 5,7 hüvelykes kijelzővel szerelt Galaxy Note 4-et. Elég egyetlen pillantást vetni a fémházas, elegáns készülékre, hogy lássuk, a Samsung ezúttal egyértelművé akarja tenni, hogy prémium mobilról van szó. A gyártó láthatóan az Apple jövő hétre tervezett iPhone bejelentését akarta megelőzni, az anyaghasználat javítása mellett nagy feltűnést keltett az éleken legörbülő kijelzővel ellátott Note Edge. A képernyő oldalra hajló részén ikonokat vagy értesítéseket is elhelyezhetünk, a további lehetőségek kihasználása az app-készítőkön múlik, hiszen a forráskód elérhető.

Jönnek a karra szerelhető okosok
A koreai gyártó emellett bemutatta új okosóráját, amely már önálló SIM foglalattal rendelkezik, így nem kell folyamatos kapcsolatban lennie a telefonunkkal. Ennél is nagyobbat szólt az Oculusszal közösen kifejlesztett virtuális valóságra épülő szemüveg, a Gear VR, amelyet összekapcsolhatunk a Note 4-gyel, ezzel megjelent a piacon az első, okostelefonnal integrálható, tömeges használatra tervezett VR készülék.

A bemutatókból látszik, hogy a Samsung felpörgette a mobileszköz gyártást és ezúttal meg akarja előzni a legnagyobb riválisokat, elsősorban az Apple-t.

Nagy kijelzők és hordható okosságok – így foglalható össze a Sony eddig bemutatott termékpalettája. A japán gyártó bemutatott egy hatalmas, 75 hüvelykes, 4K képes televíziót és egy sor HD hangzást biztosító fejhallgatót, újdonságként viszont inkább az Action Cam névre hallgató, hordható kamera mondható. A Sony egyértelműen a GoPro piacából szeretne kihasítani egy darabot. És ha már a hordható kütyüknél tartunk: a Sony a Smartband Torque és a Smartwatch 3 modelleket is bemutatta. Előbbi a sportos életet kedvelők számára tervezett karperec, amit a Sony hívásfogadási képességgel is megfejelt, utóbbi pedig klasszikusabb értelemben vett okosóra. A Sony az IFA-n mutatta be a világ első, 12800 ISO-ra képes kamerával szerelt okostelefonját, az Xperia Z3-at, ami ráadásul vízálló és Playstation távirányítóként is használható.

Szelfizésre kitalált telefonok
Már hivatalosan is a selfie áll a Nokia és a HTC figyelmének középpontjában. A Nokia a Lumia 730 és 735-ös modelleket hozta el az IFA-ra. Chris Weber, a Microsoft értékesítési igazgatója azzal demonstráció gyanánt lemásolta az Oscar gálán Ellen Degeneres által készített csoportos selfie-t, megmutatva, mennyivel jobb a mélységélesség az 5 megapixeles frontkamerával szerelt telefonnal.

Az ötlet jónak tűnhet, csakhogy a rivális HTC nem sokkal azelőtt mutatta be a Desire 820-at, aminek a frontkamerája erősebb (8 megapixel), mint a Nokia főkamerája, igaz az erősebb hardver mellé magasabb ár is társul. A selfie őrület mértékét jelzi, hogy a HTC Photo Booth néven készített egy fotón látható bőrtónus korrigálására szolgáló szoftvert, míg a Nokia Selfies appja a képek manipulálása mellett segít abban, hogy a kép közepére irányozzuk az arcunkat szelfizés közben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.