BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közepes árú helyett egyre inkább olcsó gumiabroncsot vesznek a magyarok

Nőtt a gumiabroncs-értékesítés Magyarországon az év első hét hónapjában - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a Continental Hungaria Kft.

Az év első hét hónapjában 1,5 millió, személygépkocsira való gumiabroncsot adtak el, ami 23,5 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakát. Nyári abroncsokból 16 százalékos, téliekből pedig 40 százalékos volt a növekedés. A haszongépjármű-abroncsok piaca éves összevetésben 75 ezerről 12,5 százalékkal 84 ezerre bővült az első hét hónapban.

Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója szerint a magyarországi abroncspiac bővülése elsősorban a keresletnek a válságéveket követő általános fellendülésével, az olcsóbb árkategóriás abroncsok növekvő népszerűségével, valamint a használtautó-behozatal emelkedésével magyarázható.

Miközben a prémium kategóriás abroncsok tartják 35-40 százalékos piaci részesedésüket, a középső árkategóriáról a kereslet súlypontja - az európai trendnek megfelelően - egyre inkább az olcsó kategóriájú abroncsok felé tolódik el - mutatott rá.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.