A kereskedőházi hálózatot irányító, érdemi tevékenységét 2013 nyarán megkezdő Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) már 1300 kkv-val áll kapcsolatban. Az MNKH tervei szerint az év végéig ez a szám 2000-re nő. Szintén ez év végéig kitűzött cél, hogy a Kereskedőház 100 milliárd forintnyi ügylethez segítse a velük szerződött kkv-kat. Ez nagyobb részben szolgáltatás-, kisebb részben áruexportot jelent.
Az eddigi tapasztalatok alapján a legnagyobb érdeklődés a keleti piacok részéről két fő területre irányul: az egyiket a magas minőségű és prémium kategóriás fogyasztási cikkek – elsősorban élelmiszerek, de azokon kívül például egyedi bútorok, lakástextíliák – jelentik. A másik területet azok a jellemzően mérnöki, vagy informatikai szolgáltatások alkotják, amelyek a városfejlesztéshez kapcsolódnak, ilyenek például a várostervezési, hulladékkezelési, vízgazdálkodási, infokommunikációs szolgáltatások.
A kkv-k exportpiaci megjelenését segítheti, hogy bizonyos térségekben, például az egykori szovjet utódállamokban a magyar termékeknek, különösen az agráripari cikkeknek komoly hagyományuk van. Ugyanez igaz az arab országokra is, azonban vannak olyan területek, így Észak-Afrika és Délkelet-Ázsia, ahol még ki kell építeni azokat a jól működő kapcsolatokat, amelyek abban segítenek, hogy érdemben meginduljon az export.
Bár van valós kereslet a magyar agrár- és élelmiszeripari termékekre, de az MNKH tapasztalatai szerint a minőségi és mennyiségi kritériumok nagyon fontosak. A verseny is nagyon erős, amire jó példa a kínai piac. Egyáltalán nem lehetetlen Kínába exportálni, viszont tudni kell, hogy a verseny nagyon erős, és csak a nagyon magas minőségű termékekre van valós kereslet.
Sok olyan esettel is találkozik a Kereskedőház, ahol nem egyszerűen termékimportban, hanem a feldolgozó kapacitás bővítésében gondolkoznak. Az arab cégek például nagyon aktívak ezen a téren. Keresik a biztos forrásokat, mert az utóbbi években a tradicionális importőr országaik csaknem mindegyikében történt valamilyen politikai változás, ami bizonytalanná tette a termékellátást. Annak érdekében, hogy húsz évre biztosított legyen az ellátásuk, akár arra is nyitottak, hogy feldolgozó kapacitást, hűtőházat, konzervgyárat építsenek befektetőként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.