„A Hatóság jogerősen a Wizz Air Hungary Kft-t hatalmazta fel ezen útvonal tekintetében fennálló kihasználatlan korlátozott légiközlekedési jog használatára” – olvasható a Légyügyi Hivatal hirdetményében.
Hozzátették: az elsőfokú felhatalmazó határozatok jogerőre emelkedését követően erről a tényről a hatóság tájékoztatta a légügyi főigazgatót, aki a légitársaság kijelölése tekintetében megteszi a szükséges intézkedéseket a partner állam felé. A kijelölt légitársaság az érintett útvonalakat felveheti a menetrendjébe, és a kijelölést követően megkezdheti az üzemelést. Jelenleg további lezáratlan, kihasználatlan korlátozott légiközlekedési jog igénybevételére irányuló kérelem alapján indult hatósági eljárás nincs folyamatban.
Jelenleg a kazah fővárosba, Asztanába többszöri átszállással lehet eljutni, a kínai határhoz közeli Almatiba pedig isztambuli átszállással. A gazdasági tárca a közelmúltban többször kijelentette: a kereskedelmi, gazdasági és idegenforgalmi kapcsolatok bővítéséhez szükséges a közvetlen légi járat beindítása Budapest és Asztana között. Van már ennél hosszabb távú járata a Wizz Airnek, hiszen Dubai 4 ezer kilométerre fekszik, és ez megközelíti a légitársaság flottáját alkotó Airbus A320-as gépek legnagyobb hatótávolságát.
A kazah partner Air Astana lehetne, amelynek flottáját széles törzsű gépek is gazdagítják. A közép-ázsiai légitársaság gépeit Londonban, Amszterdamban és Frankfurtban is lehet látni. A Czech Airlines is büszkélkedhet kazah célponttal, Prágából mintegy 120 ezer forintért lehet Almatiba repülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.