Ibolya Tibor közleményében azt írta: 2013. szeptember 14-én a vasútvonal felújítása során Albertfalvánál megrongáltak egy kábelt, ezért Kelenföld és Háros között leállt a biztosítóberendezés. Emiatt speciális közlekedési rendet léptettek életbe: a két állomás között egy vágányon egyszerre csak egy vonat közlekedhetett csökkentett sebességgel, és ezért a vasúti forgalomban késések alakultak ki.
Kelenföldön a vasúti forgalmat irányító forgalmi szolgálattevők mindent megtettek annak érdekében, hogy a forgalom minél kevesebb késéssel haladjon, a vádhatóság szerint megszegtek több, a forgalom biztonságát szolgáló és "az egyidejű ellenirányú menetek, végső soron az azonos vágányra kerülés vagy összeütközés veszélyét kizáró szabályt".
Ezért történhetett meg az, hogy a Kelenföldről elinduló mozdonyvezető, aki maga is több szabályt megszegett (nem vett figyelembe egy megállásra utasító jelzőt, nem vette észre, hogy a váltó nem az ő vonatának van beállítva, ezért azt megrongálva helytelen vágányra haladt ki) végül azon a vágányon indult el Kelenföldről Háros felé, amelyen már jött vele szemben a Háros felől szabályosan érkező InterCity. Miután a mozdonyvezetők meglátták egymást, gyorsfékezéssel megállították a vonatokat. A két vonat egymástól 135 méterre állt meg.
A történtek során senki sem sérült meg, de az ügyészség szerint ennek veszélye fennállt. A vonatok megállásától kezdve 4 órán keresztül az érintett vágány ki volt zárva a forgalomból. A pálya helyreállításáig teljesen vagy részlegesen összesen 20 személyszállító vonat maradt el, ezen túlmenően a forgalmi zavar több mint 30 személyszállító vonatnál okozott jelentős késéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.