BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Annyit ér az Apple márka, mint a magyar GDP

Az Apple a legértékesebb márka az Interbrand legújabb rangsora szerint, az almáslogó és a cégimázs közel 119 milliárd dollárt ér, ez nagyjából megfelel Magyarország éves GDP-jének. A lista második helyén a Google szerepel, amely szintén 100 milliárd dollár feletti brand-értékkel bír.

Bár az elmúlt hónapokban többször lehetett olyan hangokat hallani, hogy az Apple kezdi elveszíteni vezető szerepét a technológiai szektorban, a jelek szerint a cég márkaértékére egyáltalán nem hatnak hátrányosan a piaci nehézségek. Az almáslogójú brand értéke az Interbrand tanácsadó társaság új globális felmérése szerint egy év alatt 21 százalékkal nőtt, és jelenleg 118,9 milliárd dollár (közel 29 ezer milliárd forint). Ez az összeg egyébként alig kevesebb mint a 2013-as magyar GDP, ami 29846 milliárd forint volt.

Az Apple egyébként tavaly is az első helyen végzett ezen a listán, és nem változott a második pozíciót elfoglaló társaság sem, hiszen a Google követi az éllovast. Az azonban újdonság, hogy az idei rangsor az első olyan, amelyen két márka szerepel 100 milliárd dollárt meghaladó értékkel. A Google brand az elemzők szerint 107,4 milliárd dollárt ér, ez 15 százalékkal több, mint a tavalyi. A harmadik pozícióban a Coca-Cola található, az üdítőital brand értékét 81,6 milliárd dollárra becsülik, ez mindössze három százalékkal haladja meg a tavalyit.

A rangsor élmezőnyében egyébként dominálnak a technológiai cégek, a 10 legértékesebb márka közül öt hozzájuk köthető. A százas toplistán pedig összesen 13 társaság képviseli ezt a szegmenst, az összesített brand értékük pedig 493,2 milliárd dollár, ami 11,3 százalékkal több a tavalyinál.

Sokat lépett előre a listán az Amazon, a tavalyi 19. után idén a 14. pozícióban található az online áruház. Hatalmasat fejlődött a Facebook is a márkaértéket tekintve, a közösségi oldal brandje 14,3 milliárd dollárt ér, ez 86 százalékkal több mint egy évvel korábban.

Az idei márkarangsor abból a szempontból is különleges, hogy a száz éllovas közé első alkalommal került be kínai cég. Ráadásul szintén egy technológiai vállalatról van szó, a Huawei brand a 94. helyet szerezte meg, 4,3 milliárd dolláros márkaértékkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.