A kutatás szerint a hitelfelvételt tervezők kétharmada 5 és 50 millió forint közötti összegre, 83 százaléka beruházási- vagy forgóeszközhitelre fogja benyújtani igénylését a növekedési hitelprogramban (nhp) az év utolsó negyedében.
Az MNB hitelprogramjának indulása, 2013. júniusa óta a hazai kkv-k 21 százaléka fordult hiteligényével a pénzintézetekhez, és 10 igénylőből 8 hozzá is jutott a forráshoz. Az igénylő cégek legnagyobb arányban a 700 millió és 10 milliárd forint éves nettó árbevétellel rendelkező, 10-49 főt foglalkoztató, Közép-Magyarországon tevékenykedő cégek közül kerültek ki.
A felmérés alapján a hitelhez jutók több mint fele új beruházási, illetve forgóeszköz hitelt vett igénybe. A beruházási hitelt vagy lízinget kapott vállalkozások kétharmada eddig halogatott fejlesztéseket valósított meg, 21 százalékuk már elkezdett beruházásra, 17 százalékuk pedig korábban nem tervezett beruházásra fordította a pénzt. A legtöbben, 56 százalék gépeket és tárgyi eszközöket szereztek be, illetve ingatlanvásárlásra és építésre fordították a forrást.
A kutatást a Budapest Bank megbízásából a Gfk Hungária Piackutató végezte, a 200 millió és 10 milliárd forint közötti éves nettó árbevétellel rendelkező kkv-k körében. A Budapest Bank csoport a program második fázisában, tavaly októbertől idén szeptember végéig 56,1 milliárd forint értékben kötött szerződést.
A bank vállalati üzletága a kihelyezett keret több mint 40 százalékáról a pénzintézet számára stratégiai fontosságú agrárszektorban működő cégekkel állapodott meg, átlagosan 69 millió forintos hitelösszegre. Mikrovállalatoknak eddig 1,3 milliárd forintot folyósítottak, itt 9 millió forint volt az átlagos összeg. A bankcsoporthoz tartozó Budapest Lízing és Budapest Autó az elsők között kezdték értékesíteni konstrukciójukat a jegybanki program keretében: a Budapest Lízing jelenleg megközelíti a 10 milliárd forintos szerződött összeget, míg a Budapest Autó közel 3 milliárd forintra kötött megállapodást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.