BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon megdrágult a Déli Áramlat

Az eddig publikáltnál 47 százalékkal magasabb, összesen 23,5 milliárd eurós várható összköltséget költséget jelentett be a Déli Áramlat vezetékre Alekszander Ivannyikov, a Gazprom pénzügyi és gazdasági részlegének első helyettese.

Az Interfax által idézett vezető a tengeri szakasz esetében 14 milliárd eurós kiadásról nyilatkozott az eddigi 10 milliárd euró helyett. Az európai szárazföldi szakasz a korábbi adatok szerint 6 milliárd euróba került volna, az új számítások alapján viszont csak 9,5 milliárd euróból hozható ki. (Ez utóbbi növekedéséhez hozzájárul a magyarországi szakasz is, amelynek már az elsőként elfogadott változata is több mint 600 millió euróba került volna, de a helyette, más nyomvonalon lefektetendő cső ennél másfélszer hosszabb lesz, és több kompresszort is kell majd hozzá telepíteni.)

A fekete-tengeri szakaszt a South Stream Transport építi meg, a cső az oroszországi Anapától a bulgáriai Karaderéig halad majd. A társaságban a Gazpromnak 50 százaléka van, a fennmaradó részen az olasz Eni, a német Wintershall és a francia EdF osztozik. A szárazföldi szakaszok esetében minden országban egy Gazprommal közös projektcég jött létre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.