Talán nem véletlen, hogy 1973-as piacra lépése óta több mint 22 millió Passat kelt el világszerte, és csak az elmúlt évben 1,1 millió talált gazdára. Jóllehet az Európai Unióban a Golf és a Polo vezeti az eladási listát, a flottapiac kiemelkedő szereplője, a Passat is jelentősen hozzájárul a Volkswagen sikereihez – írta a Fleet Europe.
Aztán október elején következett a párizsi autószalon, ahol megtartották a nyolcadik generációs Passat világpremierjét. A nagyközönség és a szakma pedig elismerően bólogatott: ilyesmit vártak. A Volkswagen ugyanis sosem lépett olyan csapdába, hogy ugyanazon a modellnéven egyik generációról a másikra gyökeresen különböző autókat hozzon ki. Minek is, hiszen az marketing szempontból önveszélyes. Igaz, ez a konzekvens tervezés a Golf esetében sikerült a legjobban, de a Passat sem lett más autó, mint az elődök.
Így tehát nem hívtak űrfilm-kellékeseket a dizájner csapatba, viszont a karosszéria alatt 21. századi technológia lapul. A felszereltségi listán rengeteg érdekesség van a digitális műszerfaltól egészen az utánfutóval való tolatást segítő berendezésig.
Aztán ott van a motorkínálat. A Passat új fejlesztésű, start/stop automatikával ellátott négyhengeres Euro 6-os turbómotorokkal lép a piacra az év végén.
Még a legkisebb, az 1400 köbcentis motor is 150 lóerős, ami manapság már nem is nagy csoda, az azonban kiemelendő, hogy a turbófeltöltős TSI motorka a 250 newtonméteres maximális forgatónyomatékot folyamatosan biztosítja a percenkénti 1500 és 3000 közti fordulatszám tartományban. Ennek köszönhetően takarékos is az autó: a gyári adatok szerint az 1300 kilós szedán vegyes átlagfogyasztása alig haladja meg az öt litert. Ugyanakkor elődjénél 85 kilóval könnyebb a 4767 milliméter hosszú, 1832 széles és 1456 magas autó.
Azt külön kiemelték a bemutatón, hogy az újdonság 2 milliméterrel rövidebb, ugyanakkor beltere 33-mal lett hosszabb, mint az előző nemzedéké. Ezt a megnövelt tengelytávnak köszönhetjük, viszont a négyajtós szedánban hátul nem ülhetnek kosárlabdázók. A tető ugyanis lejtős a B oszlop után, amitől olyan sportos-kupés a sziluett, de 185 centinél magasabb ember már sapka nélkül is eléri a plafont. A kombi kivitelnél azonban ettől nem kell félni.
A kocsi befogadóképességét is megnövelte a VW: a szedán csomagtere 21 literrel 586-ra, a kombié 47-tel 650 literesre bővült. Ez már-már furgon méret, de ha lehajtjuk a hátsó valamint a jobb első ülést, akár 2,85 méter hosszú csomagot (lapra szerelt IKEA szekrényt) is elszállíthatunk a kombival.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.