Míg 2009-ben az e-kereskedelmi forgalom hazánkban kevesebb, mint 100 milliárd forint volt, és ennek 13 százalékát tette ki az internetes élelmiszervásárlás, a tavalyi, több mint 200 milliárdos online forgalomból már 14 százalékot hasított ki az ágazat az NRC piackutató adatai szerint.
Ezzel szemben a vendéglátóhelyek forgalma – a kereskedelmi szálláshelyek forgalmával együtt – a KSH szerint a 2009-es több mint 585 milliárd forintról 2013-ra alig több mint 655 milliárdra emelkedett. Az NRC egyik felmérésből az is kiderül, hogy bár a megkérdezettek több mint fele még soha nem rendelt ételt az interneten keresztül, 36 százalékuk már próbálta, 12 százalékuk pedig rendszeresen gyakorolja is ezt.
Magyarországon is virágzik a take away kultúra – vonta le a következtetést a Falatozz.hu, amely ez alapján úgy döntött: versenyt hirdet a hozzá hasonló házhoz szállító portálok, illetve éttermek között. A kedvencekre a kiazevetterme weboldalon lehet szavazni, november 1-től 31-ig.
A megmérettetés meghirdetése apropóján a Falatozz.hu egy felmérést is végzett, hogy megmutassa, saját tapasztalatai alapján mit is eszik „online” a magyar. Nos, a házhoz szállítás királya a pizza: a megrendelők kétharmada rendelt már legalább egyszer pizzát.
De nem akármilyet: kétszer annyian kérik vastag tésztával a pizzájukat, mint vékonnyal. A magyaros pizza viszont csak a második helyen végzett, az abszolút kedvenc az ananászos-sonkás Hawaii. A második legnépszerűbb étel a házhoz rendeltek közül a gyros és a desszert, csak ez után következnek a frissen sültek és a hamburger. A desszertek között torony magasan a palacsinta vezet, a második a gesztenyepüré, a harmadik fej-fej mellett a baklava és a somlói galuska, de a mákos guba, a tiramisu és a gofri is kedvelt édesség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.