Toyoda Akio „látta a jövőt, és azt jövőnek hívják” – így indul az a sajtóközlemény, amelyben a japánok bejelentik, hogy a korábban FCV néven emlegetett tüzelőanyagcellás autó a „Japán jövő”, azaz Mirai nevet kapja. Ez annyiból jó választás, hogy megfelelő hidrogénkút-hálózat hiányában a világ legnagyobb részén csak álmodozhatnak az emberek arról, hogy valamikor a jövőben vesznek maguknak egyet.
Az autó nevét a Los Angelesi Autószalon előtt jelentette be Toyoda Akio, a cég főnöke, aki ezenkívül még azt hangsúlyozta, hogy jelentős összegeket fektet a Toyota az Egyesült Államok 5 észak-keleti tagállamában, hogy létrehozzák a hidrogén hálózatot: New York és Boston vonzáskörzetében 12 töltőállomást nyitnak majd 2016-ban. Ezzel egy időben a Toyota támogatásával Kaliforniában 19 további hidrogénkutat létesítenek.
Európában csak elszórtan található egy-egy kísérleti céllal üzemelő hidrogén töltőállomás, várhatóan ezek közvetlen környezetére szorítkozik majd az itteni forgalmazás.
Az Egyesült Államokban egyébként egy összegben 57 500 dollárt kell fizetni a Toyota Mirai-ért, de 3649 dollár kifizetését követően 36 hónapon át havi 499 dollárért lehet lízingelni az autót. Muszáj megjegyezni, hogy mindkét esetben „akár 3 évig elegendő” ingyenes tankolási lehetőséget kap a kedves ügyfél, azaz a lízing választása esetén a havidíjon felül csak a biztosítás és a karbantartás lesz a kiadása. Persze az ingyen-hidrogén ígéretével nem a kedves vásárló döntését könnyíti meg a Toyota: a kutakon egyszerűen nincsenek a tankolt gázmennyiséget pontosan mérni képes érzékelők.
Kaliforniában egyébként ezekben a hetekben helyezik forgalomba az első 200 darab autót, a New York/Boston régió 2016-os becsatlakozását követően a Toyota úgy számol: 2017-re már 3000 Mirai lesz az Egyesült Államok útjain forgalomban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.