BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amíg nincs hidrogénkút, ingyenes a tankolás

Toyoda Akio „látta a jövőt, és azt jövőnek hívják” – így indul az a sajtóközlemény, amelyben a japánok bejelentik, hogy a korábban FCV néven emlegetett tüzelőanyagcellás autó a „Japán jövő”, azaz Mirai nevet kapja. Ez annyiból jó választás, hogy megfelelő hidrogénkút-hálózat hiányában a világ legnagyobb részén csak álmodozhatnak az emberek arról, hogy valamikor a jövőben vesznek maguknak egyet.

Az autó nevét a Los Angelesi Autószalon előtt jelentette be Toyoda Akio, a cég főnöke, aki ezenkívül még azt hangsúlyozta, hogy jelentős összegeket fektet a Toyota az Egyesült Államok 5 észak-keleti tagállamában, hogy létrehozzák a hidrogén hálózatot: New York és Boston vonzáskörzetében 12 töltőállomást nyitnak majd 2016-ban. Ezzel egy időben a Toyota támogatásával Kaliforniában 19 további hidrogénkutat létesítenek.
Európában csak elszórtan található egy-egy kísérleti céllal üzemelő hidrogén töltőállomás, várhatóan ezek közvetlen környezetére szorítkozik majd az itteni forgalmazás.

Az Egyesült Államokban egyébként egy összegben 57 500 dollárt kell fizetni a Toyota Mirai-ért, de 3649 dollár kifizetését követően 36 hónapon át havi 499 dollárért lehet lízingelni az autót. Muszáj megjegyezni, hogy mindkét esetben „akár 3 évig elegendő” ingyenes tankolási lehetőséget kap a kedves ügyfél, azaz a lízing választása esetén a havidíjon felül csak a biztosítás és a karbantartás lesz a kiadása. Persze az ingyen-hidrogén ígéretével nem a kedves vásárló döntését könnyíti meg a Toyota: a kutakon egyszerűen nincsenek a tankolt gázmennyiséget pontosan mérni képes érzékelők.

Kaliforniában egyébként ezekben a hetekben helyezik forgalomba az első 200 darab autót, a New York/Boston régió 2016-os becsatlakozását követően a Toyota úgy számol: 2017-re már 3000 Mirai lesz az Egyesült Államok útjain forgalomban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.