Az amerikai autópálya biztonsági szervezet, az NHTSA a bírság indoklásaként közölte: a Ferrari 2011 óta nem tett figyelmeztető jelentéseket a műszaki problémák miatt kialakuló biztonsági gondokról. Emellett a vállalat három halálos balesetről nem tett bejelentést: 2009-ben Kaliforniában egy F430 Spider, 2006-ban Németországban egy F430F1, 2005-ben Illinois államban pedig egy 360 Spider szenvedett halálos balesetet, de a Ferrari egyik esetről sem tájékoztatta az NHTSA-t.
Ezzel az olasz márka megsértett egy 2000-ben hozott törvényt, amely szerint az autógyáraknak negyedévente jelenteniük kell minden vásárlói panaszt, garanciális javítást, baleseti sérülést és halálesetet.
A bírság megfizetése mellett az olasz luxusautógyártó beleegyezett abba, hogy képzést tart alkalmazottainak az amerikai bejelentési kötelezettségekről és három évre visszamenőleg beszámol a dokumentált balesetekről. A Ferrari, amely évente mindössze hétezer autót gyárt az exkluzivitás megőrzése érdekében, számos bejelentési kötelezettség alól mentesült, ugyanakkor számukra is kötelező a halálos balesetekről való tájékoztatás. A luxusautó gyártó elismerte a figyelmeztető jelentések elmaradását és közölte: már megkezdte a helyzet kijavítására irányuló intézkedések bevezetését.
A harmadik negyedévben a Ferrari 662 millió eurós árbevételének 13,4 százalékát érte el a profit.
Ferrari 1539, 1582
Jaguar 12 447, 11 830
Maserati 9124, 2241
Porsche 17 777, 17 637
Forrás: Wall Street Journal
Ferrari 1539, 1582
Jaguar 12 447, 11 830
Maserati 9124, 2241
Porsche 17 777, 17 637
Forrás: Wall Street Journal -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.