Míg a nyáron példátlan összefogás volt a médiában és 15 percre több televíziócsatorna is elsötétült a reklámadó elfogadása miatt, most szinte ellenállás nélkül fogadhatta el a parlament a reklámadó felső kulcsának 40-ről 50 százalékra való emelését.
„A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei sajnálattal fogadták, hogy az Országgyűlés tegnapi ülésén hozott döntésével figyelmen kívül hagyta az MRSZ és a szakmai szervezetek Reklámadó-törvénnyel kapcsolatos álláspontját. A jogszabály egyrészről látszatengedményeket ad, másrészről tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét, mely intézkedés tovább rontja a reklámadóval, mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét” – közölte az MRSZ.
Hozzátették: az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait. Szerintük miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, amely elenyésző ahhoz a 800 milliárd forintos nagyságrendhez képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni. Az MRSZ arra kérte a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el.
Erre kevés az esély. A reklámadó felső kulcsának tervezett emelését firtató kérdésre Rogán Antal fideszes frakcióvezető korábban azt mondta: abban érdekeltek, hogy Magyarországon mindenki, minden médium fizessen adót. Az RTL csoport összesen 1,054 milliárd forintot, ebből az RTL Klub (Magyar RTL Zrt.) 854,7 millió forintot fizetett ki reklámadóként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.