BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új terepen a Microsoft

A Microsoft is megjelent a viselhető okoseszközök piacán, a társaság intelligens karpántját a múlt héten kezdték forgalmazni, és néhány nap alatt elfogytak az induló készletek. Az IDC prognózisa szerint az idei 19 millióról 2018-ra 112 millióra nő a világszerte eladott hordható digitális készülékek száma

Újabb nagy szereplővel bővült a viselhető technológiával próbálkozó cégek köre, a Microsoft a múlt héten mutatta be saját okos karpántját, amit már meg is lehet vásárolni. Az első hírek szerint pozitív fogadtatásra talált a Microsoft Band, a 199 dolláros eszközből bekészített készlet ugyanis már az első hétvégén elfogyott a társaság online áruházából, és a beszámolók szerint a hagyományos márkaboltokban is hiány mutatkozik.

A vállalat új készüléke a hobbisportolókat, illetve az egészségükre jobban odafigyelőket célozza meg, számos szenzora segítségével méri a szívritmust, a lépések számát, az elégetett kalóriák mennyiségét sőt, a gyártó közlése szerint még azt is, hogy mennyire aludt jól viselője. A Microsoft Band piaci esélyeit javítja, hogy nem csak a vállalat mobil operációs rendszerével tud kommunikálni, de androidos és Apple készülékekre is létrehoztak olyan alkalmazást, amellyel képes azokhoz kapcsolódni, így jelentősen megnőtt a potenciális felhasználók száma.

A nagy kezdeti érdeklődés ellenére a Microsoft komoly lemaradásban van a viselhető technológiák területén, hiszen a Samsung, a Sony vagy az olyan, Magyarországon kevésbé ismert fejlesztők, minta Fitbit és a Jawbone már évekkel ezelőtt megjelentek ebben a szegmensben. Ugyanakkor a verseny még nem dőlt el, hiszen ez a piac kezdeti, rendkívül gyors növekedési fázisában van egyelőre. A Research and Markets elemzése szerint 2013 és 2018 között évente átlagosan 32,8 százalékkal bővül majd ez a terület. Az IDC még prognózisa alapján még gyorsabb lehet a fejlődés, a piackutató szerint az idén 19 millió viselhető okoseszközt adnak el világszerte, 2018-ban pedig már közel 112 milliót.

Ráadásul könnyen lehet, hogy ezek a becslések igen visszafogottak és a valóság jócskán túlszárnyalja majd őket, hiszen olyan nagy gyártók, mint az Apple és a Lenovo még csak most kezdenek ismerkedni a viselhető okoseszközök piacával. Ezt a szektort erősítik még a különböző intelligens szemüveg megoldások, mint a Google Glass vagy az Oculus virtuális valóság szemüvege.

A piaci trendeket figyelve egyértelmű, hogy egyelőre főleg az egészségmegőrzés és a fitnessz mozgatja a fejlesztéseket, a különböző okoskarkötők és –pántok szorosan kapcsolódnak ezekhez a területekhez, de még az okosórákba is igyekeznek beépíteni olyan funkciókat a fejlesztők, amelyek szintén kötődnek ezekhez a tevékenységekhez.

A Markets and Research szakértői szerint jelenleg főként az amerikai piacon figyelhető meg a startupok és a nagy technológiai cégek kiélezett versenye ezen a területen, azonban a következő években ez globális méretűvé válik majd. A cég elemzése alapján a viselhető okoseszközök piacát a technológiák egymásba ágyazódása, a távközlés, a média, az informatika és az internetalapú alkalmazások egyre szorosabb összekapcsolódása mozgatja, mivel ez a trend teljesen átalakítja a felhasználók mindennapjait is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.