A Népszabadság úgy számolt: a jövő évi használatarányos útdíjbevételnek, áfával együtt, 150 milliárd forint helyett 189 milliárd forintnak kellene lennie. Amit nagyjából az ideivel azonos, 43,8 milliárd forintra rúgó összeggel kell megfejelniük a 3,5 tonnánál kisebb gépjárművek, motorkerékpárok, személygépkocsik e-matrica befizetéseinek.
A lap szerint fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is. Így az M1-M7, az M3-as, az M5-ös, illetve az M6-os utolsó néhány kilométere. Ezen kívül lesz megyei e-matrica is.
A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat - követeli Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés "egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan".
A városvezető közleményében kifejti: az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok "tömegével zúdulnak rá" a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Wittinghoff szerint ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.